×
×
جدیدترین‌‌ها

سفیر روسیه در آمریکا:
واشنگتن به دنبال مرتبط کردن تمامی مشکلات جهانی به اوکراین است

  • کد نوشته: 32597
  • بهمن 17, 1400
  • سفیر روسیه در واشنگتن، گفت: آمریکا تلاش می‌کند همه مسائل امنیتی بین‌المللی را به اوکراین محدود کند که کاملا اشتباه است.
    واشنگتن به دنبال مرتبط کردن تمامی مشکلات جهانی به اوکراین است

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت: می‌دانید که آمریکا تلاش می‌کند تا تمامی مشکلات حال حاضر را به اوکراین مرتبط کند. بر این باورم که چنین رویکردی کاملا اشتباه است و تلاشی برای از بین بردن حقیقت ماجرا.

    وی ادامه داد: اسناد روسیه در مورد ضمانت‌های امنیتی، توسعه بیشتر سیستم امنیتی بین‌المللی را مطرح می کند. در حقیقت در این اسناد که ما آن را به ناتو و آمریکا دادیم، نه تنها به امنیت اروپا و مساله پیرامون اوکراین پرداختیم بلکه این سوال را نیز درباره دورنمای امنیت بین‌المللی مطرح کردیم.

    این دیپلمات روسی همچنین افزود: اینکه جهانی که در آن زندگی می‌کنیم باید چطور باشد؟ آیا ما باید از آموزه‌ها و تصمیم‌های پیشینیانمان درباره سیستم پساجنگ روابط بین‌الملل بر اساس سازمان ملل و شورای امنیت پیروی کنیم؟ آیا باید از معاهدات بین‌المللی، توافق‌ها، قانون بین‌الملل تبعیت کنیم یا باید از دستورات، زور و برخی قوانینی که بدون حضور ما کارایی دارند، پیروی کنیم؟

    سفیر روسیه در آمریکا همچنین با بیان اینکه بر این باور نیست که آمریکا به دنبال تخریب روابط با مسکو است، در پاسخ به اینکه آیا واشنگتن منتظر واکنش روسیه است یا خیر، گفت: چنین مساله‌ای در حال ارزیابی است.

    سفیر روسیه در آمریکا همچنین گفت که انتظار دارد واشنگتن به ۲۸ دیپلمات روس دستور دهد تا ژوئیه سال جاری میلادی این کشور را ترک کنند اگرچه قول داد که مسکو به تلاش‌هایش برای عدم بروز یک تنش دیپلماتیک بین دو کشور ادامه می‌دهد.

    وی افزود، به این دیپلمات‌های روس نوامبر گذشته میلادی گفته شد تا پایان ژانویه ۲۰۲۲ آمریکا را ترک کنند و آنها را تهدید کردند که اگر یک روز بیشتر در ایالات متحده بمانند، دستگیر می‌شوند.

    آنتونوف درباره اینکه آیا دو کشور در آستانه قطع روابط دیپلماتیک هستند یا خیر نیز گفت، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره اقدامات بعدی تصمیم می‌گیرد.

    این اظهارات در حالی مطرح شده که روسای جمهوری روسیه و چین روز جمعه در حاشیه مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن با یکدیگر دیدار کردند تا بر روابط نزدیک خود در مواجهه با فشارهای ایالات متحده تاکید کنند که موجی از توجه رسانه‌ها در غرب را نیز به خود معطوف کرد.

    آنتونوف با اشاره به این دیدار گفت، نگرانی‌ها در آمریکا درباره اینکه روسیه در حال نزدیکتر شدن به چین است، بیشتر شده است.

    سفیر روسیه در آمریکا همچنین با اشاره به ادعاهای واشنگتن درباره آماده شدن مسکو به منظور حمله به اوکراین نیز گفت، روسیه برای چنین اقدامی آماده نمی‌شود و تمایلی هم برای انجام این کار ندارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *