×
×
جدیدترین‌‌ها

روسیه:
جهان رویکرد “متخاصم” سیاست خارجی آمریکا را تجربه کرده‌ است

  • کد نوشته: 32176
  • بهمن 13, 1400
  • سفیر روسیه در آمریکا امروز (چهارشنبه) به خبرنگاران گفت، بیانیه‌های اخیر سخنگوی کاخ سفید درباره ادعای استفاده روسیه از "تسلیحات شیمیایی" و "حملات متعددش" به کشورهای دیگر "اساسا نادرست" هستند و هیچ پایه و اساسی ندارند.
    جهان رویکرد “متخاصم” سیاست خارجی آمریکا را تجربه کرده‌ است

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت: بیانیه جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اساسا نادرست است و با هدف خراب کردن وجه روسیه نزد مردم آمریکا و جهان صورت گرفت.

    وی افزود: آمریکا با هیچ سند و مدرک معتبری از توهماتش که آنها را براساس دروغ‌های آشکار درباره ادعای استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی ساخته، حمایت نکرده است.

    سفیر روسیه در واشنگتن تصریح کرد: باید یادآور شوم که آمریکا همچنان تنها کشوری است که به تعهداتش تحت کنوانسیون تسلیحات شیمیایی عمل نکرده و زرادخانه‌های ملی تسلیحات شیمیایی‌اش را امحا نکرده است. فدراسیون روسیه کاملا زرادخانه‌های خود را از این نوع تسلیحات پاک کرده است.

    وی گفت: این حقیقت توسط جامعه بین‌الملل نیز تایید شده است. ما منتظر اقدامات ملموس و قاطعانه واشنگتن برای پاک کردن جهان از عوامل جنگ شیمیایی هستیم.

    آناتولی آنتونوف همچنین افزود: اتهامات علیه کشور ما درباره حمله به دیگر کشورها نیز بی‌پایه و اساس هستند.

    وی تاکید کرد: روسیه به اصل “عدم مداخله” در امور داخلی دیگر کشورها پایبند است و با جدیت قوانین بین‌المللی را دنبال می‌کند، درست برعکس آمریکا که تاریخ مدرنش بیشتر شبیه گاه‌شماری از عملیات‌های نظامی آمریکا در بخش‌های مختلف جهان است.

    این دیپلمات ارشد در ادامه گفت: تجارب “خونین” واشنگتن در زمینه برقراری دموکراسی در جهان هیچ نتیجه‌ای جز آشوب، بی‌ثباتی و کشتار به همراه نداشته است. یوگوسلاوی، عراق، لیبی، سوریه و افغانستان تنها تعدادی از کشورهایی هستند که رفتار متخاصم سیاست خارجی آمریکا را تجربه کرده‌اند.

    وی تاکید کرد: ما همتایانمان را ترغیب می‌کنیم تا پیش از آنکه انگشت‌اتهام را به طرف دیگران بگیرند، بیشتر در آیینه نگاه کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *