×
×
جدیدترین‌‌ها

پارلمان لیبی آغاز روند نامزدی برای انتخاب نخست وزیر جدید را اعلام کرد

  • کد نوشته: 31572
  • بهمن 6, 1400
  • پارلمان لیبی با آغاز روند نامزدی برای پست نخست وزیری این کشور موافقت و عدم کفایت شورای عالی کشور برای انتخاب نخست وزیر جدید را تصویب کرد.
    پارلمان لیبی آغاز روند نامزدی برای انتخاب نخست وزیر جدید را اعلام کرد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی اعلام کرد که نمایندگان علیه مشارکت شورای عالی کشور در انتخاب نخست وزیر جدید رأی دادند.

    در این جلسه پارلمان لیبی با آغاز روند نامزدی برای پست نخست وزیری موافقت کرد.

    در این جلسه درباره گزارش کمیته نقشه راه و مکانیزم و شروط انتخاب نخست وزیر صحبت شد.

    عقیله صالح گفت: کمیته نقشه راه در پارلمان باید موعد حتمی برای برگزاری انتخابات تعیین کند.

    از جمله شروط نامزدی برای پست نخست وزیری لیبی این است که دارای تابعیت لیبیایی و مدرک دانشگاهی بوده و حکم قضایی علیه او صادر نشده باشد. همچنین تعهد بدهد که برای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی آتی نامزد نشود و ۲۵ عضو پارلمان و ۱۵ عضو شورای عالی کشور به او رأی بدهند.

    در این جلسه جنجالی میان تعدادی از نمایندگان درباره تصمیم پایان دوره فعالیت دولت کنونی با رهبری عبدالحمید الدبیبه به وجود آمد.

    عقیله صالح در جلسه روز دوشنبه گفته بود که دوره دولت الدبیبه به پایان رسیده است.

    هنوز موعدی برای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی مشخص نشده است. کمیسیون انتخابات پیشنهاد داده بود این انتخابات ۲۴ ژانویه برگزار شود اما پارلمان پیشنهاد داد که شش ماه دیگر برگزار شود.

    در این راستا سفارت آمریکا در طرابلس اعلام کرد: میلیون‌ها لیبیایی آماده رأی دادن و تعیین سرنوشت آینده خود هستند و اکنون زمان آن فرا رسیده که به خواسته و اراده آن‌ها احترام گذاشته شود. کسانی که بر سر رهبری لیبی رقابت می‌کنند باید بدانند که مردم تنها رهبرانی را قبول می‌کنند که از طریق انتخابات تعیین شوند.

    سفارت آمریکا تمام کشورها را به پایبندی به قطعنامه‌های شورای امنیت و حمایت از عقب نشینی فوری تمام نیروهای خارجی و مزدوران از لیبی دعوت کرد.

    برچسب ها لیبی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *