×
×
جدیدترین‌‌ها

تایوان به دنبال تعمیق روابط دیپلماتیک‌اش با هندوراس

  • کد نوشته: 31468
  • بهمن 6, 1400
  • معاون رئیس جمهوری تایوان امروز (سه شنبه) این جزیره را برای حمایت از روابط با هندوراس و شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید این کشور ترک کرد.
    تایوان به دنبال تعمیق روابط دیپلماتیک‌اش با هندوراس

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، پکن فشارها برای کاهش حمایت‌های بین‌المللی از تایوان را تشدید کرده و می‌گوید، این جزیره جزئی از قلمروی چین است و حقی برای داشتن روابط با دیگر کشورها ندارد.

    هندوراس یکی از ۱۴ کشوری است که روابط رسمی دیپلماتیک خود را با تایوان حفظ کرده است. سیومارا کاسترو، رئیس جمهوری منتخب این کشور آمریکای مرکزی ایده جدا شدن تایپه از پکن را مطرح کرده است.

    ویلیام لای، معاون رئیس جمهوری تایوان در فرودگاه بین‌المللی “تائویوآن” در تایوان گفت، برای کمک به هندوراس به منظور مقابله با کرونا و نشان دادن حمایت قاطع تایوان از دولت سیومارا کاسترو محموله‌ای از ضروریات را به این کشور می‌برد.

    وی ادامه داد:‌ در حالیکه رئیس جمهوری هندوراس برای ترویج سیاست‌های جدید آماده می‌شود، تایوان روحیه دیپلماسی عمل گرایانه و کمک متقابل را حفظ خواهد کرد، همکاری با هندوراس را تعمیق می‌کند و بر مشکلات مختلف به نفع مردم هر دو طرف غلبه خواهد کرد.

    معاون رئیس جمهوری تایوان که قرار است روز چهارشنبه با کاسترو دیدار کند همچنین ادامه داد، با مقام‌های محلی و دولتی هندوراس و کشورهای دوست و متحد به تبادل نظرات می‌پردازد.

    در مراسم تحلیف ریاست جمهوری جدید هندوراس قرار است کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز حضور داشته باشد.

    درحالیکه واشنگتن روابط رسمی دیپلماتیکی با تایپه ندارد اما به عنوان بزرگترین حامی بین‌المللی و تامین کننده سلاح برای این جزیره محسوب می‌شود و همین مساله باعث خشم پکن و تنش با واشنگتن است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *