×
×
جدیدترین‌‌ها

آمریکا رسما به خانواده کارمندان سفارتش در اوکراین دستور خروج داد

  • کد نوشته: 31332
  • بهمن 5, 1400
  • آمریکا رسما به اعضای واجد شرایط خانواده دیپلمات‌های سفارتش در اوکراین دستور داد تا این کشور را به دلیل افزایش تنش‌ها بین کی‌یف و روسیه، ترک کنند.

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت آمریکا در بیانیه‌ای مربوط به توصیه‌های سفر اعلام کرد: ۲۳ ژانویه ۲۰۲۲ وزارت خارجه آمریکا مجوز خروج داوطلبانه کارمندان مستقیم آمریکا را صادر کرده و دستور داده تا اعضای واجد شرایط خانواده دیپلمات‌های کشور نیز از سفارت در کی‌یف و به دلیل ادامه تهدیدهای ناشی از اقدام مستقیم نظامی روسیه خارج شوند.

    در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: شهروندان آمریکایی در اوکراین باید همین حالا مساله استفاده از گزینه‌های حمل و نقل تجاری یا خصوصی در دسترس را برای خروج از اوکراین مدنظر قرار دهند. اوضاع امنیتی در مرزهای اوکراین و در کریمه و همچنین شرق اوکراین تحت کنترل روسیه غیرقابل پیش بینی است و می‌تواند با کوچکترین هشداری، وخیم شود. گزارش‌هایی از اقدامات نظامی قابل توجه نظامی از سوی روسیه منتشر شده و در دسترس است.

    روسیه در سال ۲۰۱۴ کریمه اوکراین را تحت کنترل خود درآورد که با محکومیت بین‌المللی همراه شد.

    همین اواخر نیز ارتش روسیه هزاران نیروی خود را در نزدیکی مرزهای شرقی اوکراین مستقر کرده و باعث ایجاد این هراس شده که کرملین شاید به دنبال حمله نظامی دیگری علیه اوکراین است مسکو اما این اتهام را رد کرده و می‌گوید، نیروهایش برای انجام رزمایش در منطقه مستقر شده‌اند.

    در همین حال سفارت آمریکا در کی‌یف اعلام کرده که به فعالیتش در اوکراین با وجود دستور خروج برخی از کارمندانش ادامه می‌دهد: “سفارت ایالات متحده در کی‌یف برای حمایت از اوکراین در این لحظه حساس به فعالیت خود بدون وقفه ادامه خواهد داد.”

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *