×
×
جدیدترین‌‌ها

سفر جوزپ بورل به اوکراین

  • کد نوشته: 29572
  • دی 14, 1400
  • کمیسیون اروپایی اعلام کرد، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است در سفری سه روزه که از امروز (سه شنبه) آغاز می‌شود، به کی‌یف برود تا حمایت خود را از اوکراین در مواجهه با تهدیدهای روسیه اعلام کند.
    سفر جوزپ بورل به اوکراین

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیسیون اروپایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است امروز (سه‌شنبه) به اوکراین برود و تا ششم ژانویه در این کشور باشد.

    در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: نخستین سفر خارجی بورل در سال ۲۰۲۲ بیانگر حمایت قوی اتحادیه اروپا از حق حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی اوکراین آن هم در مواجهه با تهدیدهای چندجانبه و استقرار نیروهای نظامی روسیه است.

    بورل در این سفر نخست به شرق اوکراین می‌رود و با دیمیترو کولبا، وزیر خارجه این کشور دیدار می‌کند و گفتگوهایی هم با مقام‌های اوکراینی در کی‌یف دارد.

    مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا بارها حمایت خود را از یکپارچگی سرزمینی و حق حاکمیت این کشور در ماه‌های گذشته عنوان داشته و گفته‌اند که هرگونه حمله به اوکراین هزینه‌های اقتصادی و سیاسی برای روسیه در پی خواهد داشت.

    در دسامبر گذشته میلادی، بورل به قانونگذاران اتحادیه اروپا گفته بود که خدمات دیپلماتیک اتحادیه با هدف جلوگیری از افزایش تنش‌ها و درگیری است اما اتحادیه در صورت اقدامات از سوی روسیه علیه اوکراین سناریوهای مختلفی دارد.

    در سال ۲۰۱۴، مسکو حمایت خود را از نیروهای جدایی‌طلب در شرق اوکراین علیه دولت مرکزی آغاز کرد و این سیاستی است که در هفت سال گذشته آن را حفظ کرده است.

    مسکو برای دومین بار در سال ۲۰۲۱، نیروهایش را در نزدیکی مرز اوکراین از نوامبر متمرکز کرده است. اتحادیه اروپا در واکنش به بحران اوکراین از ۲۰۱۴ اقدامات تنبیهی را علیه مسکو وضع کرده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *