×
×
جدیدترین‌‌ها

حضور مستشاری نیروهای آمریکایی در عراق خلاف مصوبه پارلمان این کشور است

  • کد نوشته: 29196
  • دی 11, 1400
  • یک کارشناس مسائل منطقه با بیان این که حضور نیروهای آمریکا در عراق در قالب مستشاری برخلاف مصوبه پارلمان این کشور است، اظهار داشت: حضور آمریکایی‌ها به هر شکلی به نفع ملت عراق نخواهد بود و رویکرد مردمی و مرجعیت نیز بر خروج آن‌ها از خاک عراق است.
    حضور مستشاری نیروهای آمریکایی در عراق خلاف مصوبه پارلمان این کشور است

    به گزارش نخست نیوز ، حسن هانی‌زاده با تاکید بر ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت : بعد از ترور دردناک شهید سردار سلیمانی فرمانده سابق قدس سپاه و ابو مهدی المهندس در سال ۹۸، پارلمان عراق به دلیل این که آمریکا حاکمیت و تمامیت ارضی عراق را با این اقدام نقض کرده در مصوبه ای با فرآیند دو ساله خواستار اخراج تمام نیروهای آمریکایی از خاک عراق شد.

    وی افزود : در این مدت مقدمات خروج نیروهای آمریکایی فراهم شد اما یکسری کارشکنی ها از سوی آمریکایی ها صورت گرفت و تاکنون این کار به طور کامل انجام نشده است ، اکنون مهلت دو ساله در حال تمام شدن است و نیروهای آمریکایی تاکنون دو پایگاه مهم را تخلیه کرده اند.

    این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد : موافقتنامه امنیتی واشنگتن-بغداد که به امضا رسیده این اجازه را به آمریکایی ها می دهد تا بخشی از نیروهایشان حدو ۳۰۰ نفر تحت عنوان مستشاری در عراق حضور داشته باشند، این مساله نیز باعث اختلاف جریان های سیاسی و نیروهای آمریکایی موجود در عراق شده است.

    هانی زاده ادامه داد: حضور مستشاری نیروهای آمریکایی برخلاف مصوبه پارلمان عراق است که خواستار اخراج تمام نیروهای آمریکایی است، به هرحال وضعیت به گونه ای است که همه در انتظار تشکیل پارلمان عراق هستند که اخیرا نیز دادگاه فدرال عالی عراق نتایج انتخابات را تایید کرده است.
    وی تصریح کرد : قرار است پارلمان ظرف دو هفته تشکیل و پس از آن تکلیف دولت هم مشخص شود، گرچه یک سری موارد اختلافی درباره نتایج انتخابات میان جریانات عراق وجود داشت اما با توجه به نظر و تایید دادگاه عراق، جریانات هم نتایج انتخابات را می پذیرند.
    این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد : رویکرد مردم عراق و مرجعیت به این سمت و سو است که هر چه زودتر نیروهای آمریکایی از عراق خارج شوند زیرا ماندن آن ها به هر شکلی به نفع ملت عراق نخواهد بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *