×
×
جدیدترین‌‌ها

رئیس‌جمهور لبنان :
عده‌ای به دنبال فروپاشی حکومت هستند

  • کد نوشته: 28885
  • دی 8, 1400
  • رئیس جمهور لبنان با بیان این که عده‌ای پشت ماجرای تعطیلی کشور قرار دارند، تأکید کرد که باید این تعطیلی برنامه ریزی شده که باعث فروپاشی نظام می شود، متوقف شود.
    عده‌ای به دنبال فروپاشی حکومت هستند

    به گزارش نخست نیوز ، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان دوشنبه شب در سخنانی تلویزیونی گفت که عده‌ای پشت ماجرای تعطیلی کشور قرار دارند و با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی پیش رو تصریح کرد: انتخابات پارلمانی آینده باید بر اساس همه پرسی باشد. ضرورت دارد که موضع گیری‌ها دراین باره صریح اعلام شود به این دلیل که خطرات فزاینده وحدت کشور را تهدید می‌کند.

    عون بر لزوم گفت‌وگوی ملی در لبنان تاکید کرد و گفت: لبنان باید به خاستگاه گفت‌وگوهای فرهنگ‌ها باقی بماند و نه اینکه به محلی برای درگیری و کشمکش تبدیل شود.

    به گزارش النشره، وی افزود: درست است که دفاع از میهن نیاز به همکاری بین ارتش، مردم و مقاومت دارد، اما مسئولیت اساسی آن بر دوش دولت است. دولت تنها استراتژی دفاعی را وضع می‌کند و قبل از رسیدن به این نقطه، باید تعطیلی و اختلال عمدی که به انحلال دولت منجر می شود، متوقف شود.

    رئیس جمهور لبنان گفت: دولت باید کار کند و مجلس نمایندگان باید بر کار دولت نظارت کند و در صورت لزوم بازخواست کند نه اینکه در تعطیلی نقش داشته باشد، این در حالی است که برخی مسئولان همچنان به ادامه فلج کردن نهاها و تعطیلی آنها ادامه می دهند.

    وی گفت: دولت باید همین امروز و نه فردا تشکیل جلسه داده و اقدام به رفع مشکلات کند چرا که فلج کردن نهادها در لبنان به یک رویکرد تبدیل شده است و از همه خطرناکتر آن است که قوه قضائیه دیگر بازخواست نمی‌کند.

    وی گفت: مانع تراشی در پارلمان باعث فروپاشی دولت می شود و می بایست قانون «کاپیتال کنترل» (کنترل ثروت) از دو سال و دو ماه قبل برای نجات اوضاع مالی کشور اجرا می شد.

    برچسب ها لبنان میشل عون

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *