×
×
جدیدترین‌‌ها

درخواست شورای همکاری خلیج فارس از طرف‌های لیبی برای مقدم کردن منافع ملی بر شخصی

  • کد نوشته: 28714
  • دی 6, 1400
  • شورای همکاری خلیج فارس از طرف‌های لیبیایی خواست منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح داده و برای تحقق امنیت و ثبات در کشور تلاش کنند.
    درخواست شورای همکاری خلیج فارس از طرف‌های لیبی برای مقدم کردن منافع ملی بر شخصی

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی از عدم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لیبی که قرار بود ۲۴ دسامبر برگزار شود، متأسف است. وی این انتخابات را یک مسئله مهم در قانون اساسی و خواسته بین‌المللی برای هموار کردن مسیر برای ایجاد آینده بهتری برای مردم لیبی و تحقق امنیت و ثبات این کشور دانست.

    الحجرف مجدداً از همه طرف‌های لیبیایی خواست منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح داده و برای تحقق امنیت و ثبات در لیبی تلاش کنند.

    دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بر مواضع ثابت این شورا درباره بحران لیبی تاکید کرد و گفت، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواهان حفظ منافع ملت لیبی، تحقق امنیت، ثبات و توسعه در این کشور، تضمین حفظ حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و توقف مداخله در امور لیبی، خروج تمام نیروهای خارجی و مزدوران از لیبی هستند و از تلاش‌های سازمان ملل برای حل سیاسی و برقراری امنیت و ثبات در لیبی و منطقه حمایت می‌کنند.

    پنجم فوریه عبدالحمید الدبیبه به عنوان نخست وزیر لیبی تعیین شد که ماموریت اصلی وی برگزاری انتخابات در ۲۴ دسامبر بود. سپتامبر پارلمان طبرق اعلام کرد که هرگز دولت الدبیبه را بعد از ۲۴ دسامبر به رسمیت نمی‌شناسد. طرف‌های غربی از جمله انگلیس اعلام کردند که دولت وحدت ملی لیبی را به عنوان قدرتی که کشور را تا زمان برگزاری انتخابات رهبری می‌کند به رسمیت می‌شناسند و ایجاد هیچگونه دولت یا نهاد موازی را تأیید نمی‌کنند.

    لیبیایی‌ها امیدوارند این انتخابات در پایان دادن به نزاع مسلحانه نقش داشته باشد. پنجشنبه استفانی ویلیامز، مشاور ویژه سازمان ملل در لیبی تأکید کرد که چالش‌های کنونی درباره روند انتخابات نباید باعث از بین رفتن ثبات در این کشور شود.

    برچسب ها لیبی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *