×
×
جدیدترین‌‌ها

یک دیپلمات پیشین:
رفتن ترامپ و حضور بایدن در کاخ سفید جهان را موقتا از یک خطر بزرگ دور کرد

  • کد نوشته: 28647
  • دی 5, 1400
  • یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: یکی از مهمترین اتفاقات در سال ۲۰۲۱ رفتن ترامپ از کاخ سفید و آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا بود و این موضوع تحولاتی در عرصه منطقه ای و جهانی به همراه داشت.
    رفتن ترامپ و حضور بایدن در کاخ سفید جهان را موقتا از یک خطر بزرگ دور کرد

    به گزارش نخست نیوز ، قاسم محبعلی در پاسخ به این سوال که به نظر وی از جمله مهمترین اتفاقات رخ داده در سال ۲۰۲۱ در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی چه اتفاقی بوده است، گفت: به نظر می رسد مهمترین اتفاق خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان و سقوط دولت اشرف غنی و روی کار آمدن مجدد گروه افراطی و تروریستی طالبان در افغانستان بود.

    وی با اعتقاد به اینکه این موضوع شرایط منطقه و شرق ایران را متحول کرد، افزود: این تحولات، آینده نامعلومی را پیش روی مردم افغانستان و حتی منطقه قرار داده است.

    این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین با اعتقاد بر اینکه تحولات صورت گرفته بین آذربایجان و ارمنستان و توافقی که بین این دو کشور با وساطت برخی از کشورها مانند روسیه اتفاق افتاد یکی دیگر از تحولات مهم در سال ۲۰۲۱ بود، افزود: در پی این تحولات احتمال وقوع تغییرات ژئوپلتیک در شمال غربی ایران و اینکه ترکیه و آذربایجان از طریق نخجوان به یکدیگر متصل شوند وجود دارد و این مسائل از جمله تبعات احتمالی توافق مورد اشاره است.

    محبعلی با بیان اینکه تصمیم آمریکا برای بازگشت به میز مذاکرات در ارتباط با موضوع برجام و پیوستن مجدد واشنگتن به توافقنامه اقلیمی پاریس از جمله دیگر تحولات مهم در سال ۲۰۲۱ بوده است، خاطرنشان کرد: در واقع به طور کلی می توان گفت رفتن ترامپ از کاخ سفید و آمدن بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا یکی از اتفاقات مهم در عرصه بین المللی در سال جاری بود. این اتفاق همانطور که نمونه هایی از آن ذکر شد تبعات منطقه ای و جهانی داشت و جهان را از یک خطر بزرگ بخاطر نوع سیاست های ترامپ و نگاهش به مناسبات بین المللی به صورت موقت دور کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *