×
×
جدیدترین‌‌ها

درخواست مداخله بین المللی برای نجات اسرای فلسطینی

  • کد نوشته: 28212
  • آذر 29, 1400
  • باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که اداره زندان "دامون" رژیم صهیونیستی از چند روز پیش به سرکوب و شکنجه و آزار و اذیت اسرای زن فلسطینی می‌پردازد.
    درخواست مداخله بین المللی برای نجات اسرای فلسطینی

    به گزارش نخست نیوز به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، باشگاه اسیران فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرای زن فلسطینی در زندان دامون رژیم صهیونیستی در معرض شکنجه و سرکوب قرار گرفته و برخی از آن‌ها زخمی شدند. همچنین شروق دویات، و منی قعدان و مرح باکیر، نمایندگان این اسرا به سلول انفرادی منتقل شدند. این اسرا در واکنش به این اقدامات به درها کوبیده و غذای خود را پس داده و با قوانین زندان مخالفت کردند.

    در بیانیه این باشگاه آمده است: عملیات سرکوب مکرر اسرای زن فلسطینی همچنان ادامه دارد به گونه‌ای که مسئولان زندان برق آن‌ها را قطع کرده و طی عملیات سرکوب یکی از این اسیران بیهوش شده است. عملیات شکنجه و سرکوب بعد از آن صورت گرفت که این اسرا با اقدامات جدید اداره زندان از جمله مجبور کردن آن‌ها به دادن جریمه مالی و محروم شدن از ملاقات مخالفت کردند.

    باشگاه اسیران فلسطینی اداره زندان‌های اسرائیل را مسئول سرنوشت این اسرا دانست و اعلام کرد، اقداماتی که علیه آن‌ها صورت می‌گیرد از چند سال پیش خطرناک ترین اقدامات محسوب می‌شود.

    این باشگاه از تمامی نهادهای حقوقی بین المللی و صلیب سرخ خواست فورا وارد مداخله شده و این اسرا را نجات دهند.

    تعداد اسرای زن در زندان‌های رژیم صهیونیستی تا پایان ماه نوامبر ۲۰۲۱ به ۳۲ اسیر رسیده است.

    در این راستا زاهر جبارین، مسئول دفتر شهدا و اسرای حماس اعلام کرد: جنایتی که اداره زندان‌های اسرائیل علیه اسرای زن مرتکب شده نقض آشکار و تجاوز از تمامی خطوط قرمز است و هرگز بدون مجازات باقی نخواهد بود. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم که اسرا در جنگشان علیه مسئولان زندان‌ تنها بمانند.

     

    برچسب ها فلسطين

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *