×
×
جدیدترین‌‌ها

عراق:
پایان دسامبر هیچ نیروی رزمی خارجی در عراق نمی‌ماند

  • کد نوشته: 28196
  • آذر 29, 1400
  • سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در سخنانی از خروج تمامی نیروهای رزمی خارجی و در رأس آنها آمریکایی از عراق تا پایان ماه جاری میلادی خبر داد.
    پایان دسامبر هیچ نیروی رزمی خارجی در عراق نمی‌ماند

    به گزارش نخست نیوز ، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق یک‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه “العراقیه” اظهار کرد: حضور نیروهای رزمی خارجی در عراق پایان یافته است و تا پایان ماه جاری هیچ نیروی رزمی خارجی در عراق وجود نخواهد داشت.

    وی در این باره گفت: شماری از مستشاران خارجی برای آموزش نیروهای عراق و توسعه توانمندی‌های رزمی آنها در پایگاه‌های عراق باقی خواهند ماند و مأموریت آنها مشورتی و آموزشی است و این نیروها تحت حفاظت نیروهای عراق و رهبری یک فرمانده عراقی خواهند بود.

    یحیی رسول افزود: نیروهای مسلح عراق امروز قادر به انجام عملیات نظامی علیه داعش هستند و با علم به اینکه نیروی هوایی عراق در وضعیت پیشرفت قابل توجهی قرار دارد، در صورت نیاز می‌توان از هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی استفاده کرد.

    وی ادامه داد: مذاکرات با طرف آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی برای خروج از عراق تا پایان سال جاری میلادی و پس از پایان مأموریت‌های رزمی و انتقال به مأموریت‌های آموزشی به آخرین مراحل خود رسیده است.

    یحیی رسول همچنین تاکید کرد: خطر داعش در عراق همچنان وجود دارد و حدود ۱۰ هزار عنصر داعش در حال حاضر در سوریه حضور دارند که برخی از آنها بسیار خطرناک هستند و ما در حال تلاش برای تقویت مرزهای عراق و سوریه هستیم و با حفر یک خندق بزرگ و ایجاد برج‌های دیده‌بانی پیشرفت چشم گیری در این زمینه داشته‌ایم.

    رسول با اشاره به حمله اخیر به منطقه سبز با دو موشک کاتیوشا، هدف قرار دادن سفارت‌خانه‌ها و ساختمان‌های نمایندگی‌های خارجی در عراق را پیامی منفی توصیف و اعلام کرد که بررسی‌های نیروهای امنیتی در خصوص هدف قرار دادن منطقه سبز نشان داد که موشک‌ها از محله خیابان فلسطین در شرق بغداد شلیک شده است.

    یحیی رسول شنبه شب نیز اعلام کرده بود که که نیروهای عراقی کنترل پایگاه عین الاسد استان الانبار را در دست گرفتند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *