×
×
جدیدترین‌‌ها

اکرمی:
جمهوری اسلامی دربرابر قلدری آمریکا کوتاه نمی‌آید

  • کد نوشته: 27752
  • آذر 24, 1400
  • عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: آمریکا نه گوش به حرف اروپایی‌ها می‌دهد، نه به حرف ایران توجه می‌کند و نه حرف چین و روسیه را قبول دارد و قلدری می‌کند و تا زمانی که شرایط این باشد جمهوری اسلامی هم به مقاومت ادامه می‌دهد.
    جمهوری اسلامی دربرابر قلدری آمریکا کوتاه نمی‌آید

    به گزارش نخست نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی، در ارزیابی از دور جدید مذاکرات میان ایران و کشورهای ۴+۱ اظهار کرد: ما در طول تاریخ جمهوری اسلامی همیشه در حال جنگ با قدرت‌های بزرگ بوده‌ایم. هم جنگ نظامی داشته‌ایم، هم جنگ فرهنگی و هم جنگ اقتصادی.

    وی افزود: امروز هم به نوعی برای ایستادگی بر حقوق خودمان باید در مذاکرات به نوعی دیگر در برابر قدرت‌های بزرگ ایستادگی کنیم.

    عضو جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: جمهوری اسلامی حرفش روشن است و بدعهدی نکرده است. گفته است که دنبال سلاح اتمی نیست و آن را حرام می‌داند، اما در عین‌حال بر حفظ حق غنی‌سازی تاکید دارد و از آن کناره نمی‌گیرد.

    اکرمی ادامه داد: از آن سو هم آمریکا نه گوش به حرف اروپایی‌ها می‌دهد، نه به حرف ایران گوش می‌کند و نه حرف چین و روسیه را قبول دارد. بر مواضع ناحق خود ایستاده است و قلدری می‌کند.

    وی با بیان اینکه تا زمانی که شرایط چنین باشد جمهوری اسلامی به مقاومت ادامه می‌دهد، تصریح کرد: ما توافقی به اسم برجام داریم و بر بازگشت به آن تاکید کرده‌ایم، این آمریکاست که نمی‌خواهد کاری که ترامپ انجام داد و از توافق خارج شد، را جبران کند. در مذاکرات هم باید ببینیم که آمریکا چه می‌کند و از حرف ناحق خود عقب‌نشینی می‌کند یا خیر.

    نماینده سابق مجلس با تاکید براینکه صورت مسئله مذاکرات برای همه طرفین روشن است، افزود: آمریکا بنا ندارد به برجام خارج برگردد مگر اینکه برخی شرایطی که مطرح می‌کند از سوی ایران پذیرفته شود و روشن است که ایران نیز چنین نخواهد کرد.

    اکرمی در پایان گفت: در این شرایط تا زمانی که لغو تحریم‌های همه‌جانبه مورد نظر ایران محقق نشود، از این مذاکرات نتیجه روشنی به دست نخواهد آمد.

    برچسب ها برجام

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *