×
×
جدیدترین‌‌ها

استولتنبرگ:
تضمین امنیتی برای متحدان است، نه شرکایی مثل اوکراین

  • کد نوشته: 26566
  • آذر 11, 1400
  • دبیرکل ناتو تاکید کرد، تضمین‌های این ائتلاف نظامی برای امنیت جمعی اعضای آن است، نه شرکایی مثل اوکراین که ناتو از آنها حمایت به عمل می‌آورد.
    تضمین امنیتی برای متحدان است، نه شرکایی مثل اوکراین

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری تاس، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در یک کنفرانس خبری در پاسخ به اینکه اگر اوکراین مورد حمله احتمالی روسیه قرار بگیرد، این ائتلاف چه کمکی به آن می‌کند، گفت: ما باید تفاوت میان یک متحد ناتو مثلا لتونی، لهستان و رومانی را با یک شریک نزدیک و بسیار ارزشمند مثل اوکراین که ما از آن حمایت کرده، ظرفیت آموزشی برای آن ایجاد کرده و تجهیزات در اختیارش می‌گذاریم را با متحدانی که ما طبق ماده پنج برایشان به تضمین‌های امنیتی متعهد شده‌ایم، درک کنیم.

    این ششمین مرتبه در پنج روز گذشته است که دبیرکل ناتو درباره تقویت حضور نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین اظهارنظر می‌کند. او خواستار شفافیت و تنش‌زدایی روسیه شد و هشدار داد که در صورت تهاجم نظامی، ناتو کاری می‌کند که مسکو بهای سنگینی پرداخت کند. با این حال، او از بیان اینکه آیا ائتلاف ناتو گام‌های نظامی برای حمایت از کی‌یف را مدنظر دارد، خودداری کرد.

    پیشتر دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد، مسکو شاهد کمپین عامدانه رسانه‌های غربی برای ترسیم این کشور به عنوان تهدیدی برای سازش سیاسی در اوکراین است. پسکوف این نکته را بعید ندانست که هدف کمپین مذکور لاپوشانی اهداف خصمانه کی‌یف باشد که احتمالا پرورش می‌دهد.

    برچسب ها اوكراين ناتو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *