×
×
جدیدترین‌‌ها

پایان نام نویسی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری لیبی در میان استقبال عمومی

  • کد نوشته: 25751
  • آذر 2, 1400
  • کمیسیون عالی انتخابات لیبی از پایان مهلت ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور و ثبت نام ۹۸ تن خبر داد.
    پایان نام نویسی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری لیبی در میان استقبال عمومی

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از شبکه خبری المیادین، کمیسیون عالی انتخابات لیبی ضمن اعلام پایان مهلت ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در عصر دوشنبه گزارش داد: تعداد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری لیبی که از ابتدای مهلت ثبت نام تاکنون درخواست خود را رسما ارائه کردنده و مدارک و درخواست آنها تایید شده، به ۹۸ تن رسید.

    عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی نیز عصر یکشنبه درخواست خود را برای کاندیداتوری در این انتخابات ارائه کرد.

    عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی روز شنبه رسما درخواست کاندیداتوری خود را ثبت کرده بود.

    از مهمترین چهره‌هایی که درخواست خود را برای کاندیداتوری در این انتخابات ارائه کردند، خلیفه حفتر، سیف الاسلام قذافی، فتحی باشاغا و احمد معیتیق بودند.

    کمیسیون عالی انتخابات لیبی در بیانیه‌ای تاکید کرد، صرف طرح درخواست در کمیسیون برای کاندیداتوری لزوما به معنای این نیست که درخواست آنها پذیرفته شده بلکه این تنها یک روال دریافت درخواست‌ها بوده و تمامی آنها بررسی خواهند شد.

    پارلمان لیبی یک ماه پس از تصویب قانون جنجال برانگیز انتخابات ریاست جمهوری، قانون انتخابات پارلمانی این کشور را که قرار است اواخر سال جاری میلادی برگزار شود، بدون اینکه به رای بگذارد، تصویب کرد و این امر موجب نارضایتی تعداد زیادی از چهره‌های سیاسی شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *