×
×
جدیدترین‌‌ها

علت مرگ توله‌یوز سمنان اعلام شد

  • کد نوشته: 2544
  • آبان 8, 1397
  • دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در خصوص علت مرگ یوزپلنگ نابالغ استان سمنان اعلام نظر کرد. به گزارش گشت و گذار لاشه یک پوزپلنگ نر نابالغ آسیایی که در نتیجه تصادف در جاده عباس‌آباد استان سمنان به شدت مجروح و به مرکز قرنطینه و بازپروری پردیسان تهران منتقل شده بود و علیرغم یک هفته تلاش مستمر […]

    علت مرگ توله‌یوز سمنان اعلام شد


    دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در خصوص علت مرگ یوزپلنگ نابالغ استان سمنان اعلام نظر کرد.

    به گزارش گشت و گذار لاشه یک پوزپلنگ نر نابالغ آسیایی که در نتیجه تصادف در جاده عباس‌آباد استان سمنان به شدت مجروح و به مرکز قرنطینه و بازپروری پردیسان تهران منتقل شده بود و علیرغم یک هفته تلاش مستمر احیای آن میسر نشد، در روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ برای بررسی علت مرگ، به بیمارستان تخصصی دام های کوچک دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران منتقل شد.

    دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نتایج بررسی های انجام شده در بخش های پاتولوژی و مرکز تحقیقات سم‌شناسی این دانشکده را در خصوص علت مرگ یوزپلنگ ارسالی به دانشکده مذکور در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ اعلام کرد.

    در این گزارش آمده است با توجه به نتایج کالبدگشائی و بررسی های میکروسکوپیک از نمونه های اخد شده، علت مرگ حیوان نارسائی حاد کلیوی در اثر ضربه ناشی از تصادف و عوارض شوک ناشی از خونریزی و آسیت محوطه بطنی (شوک هیپوولمیک)، شوک عفونی و احتمالا شوک عصبی بوده است. همچنین نتایج آزمایشات سم شناسی منفی اعلام شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *