×
×
جدیدترین‌‌ها

صادرات غیر نفتی۲۷ میلیارد دلاری شد

  • کد نوشته: 2513
  • آبان 8, 1397
  • رئیس کل گمرک گفت: صادرات غیر نفتی ایران در هفت ماهه سال‌جاری از مرز ۲۷ میلیارد دلار گذشت و به ۲۷ میلیارد و ۲۲۹ میلیون دلار رسید. به گزارش گشت و گذار به نقل از گمرک، فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران اظهار کرد: براساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی هفت ماهه سال‌جاری، در […]

    صادرات غیر نفتی۲۷ میلیارد دلاری شد


    رئیس کل گمرک گفت: صادرات غیر نفتی ایران در هفت ماهه سال‌جاری از مرز ۲۷ میلیارد دلار گذشت و به ۲۷ میلیارد و ۲۲۹ میلیون دلار رسید.

    به گزارش گشت و گذار به نقل از گمرک، فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران اظهار کرد: براساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی هفت ماهه سال‌جاری، در این مدت حجم صادرات غیرنفتی ایران به ۶۷ میلیون و ۳۶۲ هزار تن رسیده است که ارزش آن رقمی برابر ۲۷ میلیارد و ۲۲۹ میلیون دلار می‌شود.

    عسگری با بیان اینکه تا ابتدای آبان ماه سال‌جاری صادرات ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۳ و ۳۵ صدم درصدی از نظر ارزش دلاری داشته است افزود : از سوی دیگر در همین مدت میزان واردات قطعی کالا به ایران ۱۸ میلیون و ۹۲۹ هزار تن به ارزش ۲۶ میلیارد و ۳۰۳ میلیون دلار بوده است.

    معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران ادامه داد : واردات ایران در این مدت نسبت به هفت ماهه سال گذشته ۸ و ۶۸ صدم درصدی از نظر وزنی و ۱۱ و ۷ صدم درصدی از حیث ارزش دلاری کاهش داشته است.

    وی افزود : این آمار نشان می دهد که در ۷ ماهه سالجاری ارزش تجارت خارجی ایران به بیش از ۵۳/۵ میلیارد دلار افزایش یافته و مازاد تراز تجاری کشورمان هم به مثبت ۹۲۶ میلیون دلار رسیده است.

    عسگری بیان کرد : میعانات گازی، پروپان مایع شده، روغن‌های سبک و فرآورده‌ها به جز بنزین، متانول و پلی‌اتیلن گرید فیلم به ترتیب عمده ترین کالای صادراتی و ذرت دامی، قطعات منفصله جهت تولید خودرو، برنج و لوبیای سویا به ترتیب عمده ترین کالای وارداتی کشورمان در این مدت بوده اند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *