×
×
جدیدترین‌‌ها

علاوی، برای بایدن هم نامه نوشت

  • کد نوشته: 24628
  • آبان 24, 1400
  • رئیس "ائتلاف الوطنیه" عراق پیامی در نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا در خصوص تحولات اوضاع در عرصه‌های داخلی و منطقه‌ای،خواهان مداخله آمریکا برای ممانعت از وخامت اوضاع منطقه شد.
    علاوی، برای بایدن هم نامه نوشت

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، ایاد علاوی، رئیس ائتلاف الوطنیه عراق در پیامی به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نوشت: اختلالات جدی وجود دارد که امنیت و ثبات در منطقه و جهان را به طور کلی تهدید می‌کند و این مستلزم تحلیل فوری و عینی است و ما را به بررسی همه جانبه این شرایط فرا می‌خواند.

    وی افزود: عراق اگرچه بخش کوچکی از چالش کنونی جهان را به خود اختصاص داده است، اما نقطه اشتعال منطقه آسیا و مناطق دیگر است و تأثیر بسزایی بر امنیت و ثبات جهان دارد، بنابراین نیازمند توجه ویژه است.

    علاوی همچنین تاکید کرد: این برای آمریکا مهم و ضروری است که پس از خروج از منطقه و افغانستان و ویرانی‌هایی که در عراق به بار آورد، اعتبار خود را بازگرداند و جایگاه “رهبری جهانی” خود را حفظ کند.

    وی ادامه داد: اعزام نمایندگان قابل اعتماد به منطقه از امکان دستیابی به حکمرانی مؤثر و خوب در عراق و منطقه حمایت می‌کند و می‌تواند اعتماد را به روند انتخابات بازگرداند و تمایل رای دهندگان را برای مشارکت گسترده افزایش می‌دهد.

    علاوی در پایان پیام خود گفت: عاقلانه است که از اصلاحات قانون اساسی که شامل حقوق بشر و حقوق اولیه شهروندی و همچنین اصول ترویج حکمرانی خوب و وضع قوانین لازم مانند قانون تقسیم درآمدهای نفت و گاز است، حمایت کنیم.

    علاوی چهارشنبه نیز نامه‌ای به آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان ارسال کرد و در آن از وی خواست تا در حل مشکلات عراق مداخله کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *