×
×
جدیدترین‌‌ها

اردوغان: آزادی قره‌باغ، سرآغازی جدید برای منطقه قفقاز است

  • کد نوشته: 24132
  • آبان 19, 1400
  • رئیس جمهور ترکیه آزادی قره‌باغ و اراضی آذربایجان را تولدی جدید برای منطقه قفقاز دانست و گفت که دوره جدید به ارمنستان فرصت خروج از مشکلات خود ارایه می‌دهد.
    اردوغان: آزادی قره‌باغ، سرآغازی جدید برای منطقه قفقاز است

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی اظهاراتی در کنفرانس خبری پس از پایان نشست کابینه دولت، نخستین سالگرد پیروزی نبرد قره‌باغ را به الهام‌ علی‌اف، همتای آذربایجانی خود و مردم این کشور تبریک گفت و اظهار کرد: دوره جدید به ارمنستان فرصت‌هایی را در راستای خروج از مشکلات ارایه می‌کند. ما با هیچ کشوری تا زمانی که با کشور و ملت‌مان رفتار خصمانه مستقیمی نداشته باشد، مشکل لاینحل نداریم.

    اردوغان آزادی قره‌باغ و اراضی آذربایجان را مانند سرآغاز جدیدی برای منطقه قفقاز مهم دانست و افزود: خواستار آن هستیم که غنای اقتصادی منطقه قفقاز به عنوان پربرکت‌ترین منطقه جهان در مسیر افزایش رفاه آرامش ساکنان این منطقه استفاده شود. در نظام جدید جهانی اهمیت راهبردی منطقه قفقاز مضاعف خواهد شد. ما به عنوان ترکیه مصمم هستیم که برای روشن‌سازی آینده منطقه مان که با آن روابط تاریخی و فرهنگی داریم، به مسئولیت خود عمل کنیم.

    رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: کسانی که ۳۰ سال در قبال اشغال نابحق، غیرقانونی و غیراخلاقی قره‌باغ و آذربایجان سکوت کردند، مسئولان اصلی تراژدی و خون‌های ریخته شده در این منطقه هستند.

    اردوغان با بیان این که آنکارا در تمامی پلتفرم‌ها از جمله گشایش گذرگاه زنگه‌زور از برادران آذربایجانی خود حمایت خواهد کرد، گفت: برای از بین بردن آثار رنج به جا مانده از اشغال اراضی آذربایجان، بسیج عمرانی راه اندازی کردیم. در این راستا در احداث و افتتاح فرودگاه بین‌المللی “فضولی” نشان دادیم که در کنار برادران آذربایجانی هستیم.

    رئیس جمهور ترکیه گفت: در نشست سران شورای ترک که قرار است روز شنبه در استانبول برگزار شود به بررسی و ارزیابی جزئیات آینده مشترک‌ با کشورهای برادرمان خواهیم پرداخت.

    اردوغان همچنین از اتفاق نظر کشورهای عضو و ناظر شورای ترک در مورد موضوعات مورد گفتگو از جمله تقویت ظرفیت سازمانی این شورا ابراز خرسندی کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *