×
×
جدیدترین‌‌ها

بارزانی سوء قصد به جان نخست وزیر عراق را محکوم کردرئیس اقلیم کردستان عراق امروز یکشنبه تلاش برای ترور نخست وزیر این کشور را محکوم کرد.

  • کد نوشته: 23896
  • آبان 17, 1400
  • رئیس اقلیم کردستان عراق امروز یکشنبه تلاش برای ترور نخست وزیر این کشور را محکوم کرد.
    بارزانی سوء قصد به جان نخست وزیر عراق را محکوم کردرئیس اقلیم کردستان عراق امروز یکشنبه تلاش برای ترور نخست وزیر این کشور را محکوم کرد.

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از شفق نیوز، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در توییتی نوشت، تلاش نافرجام برای ترور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در جریان بمباران محل اقامت وی با پهپاد در منطقه سبز را محکوم می‌کند و بابت سلامتی وی از خداوند سپاسگزار است.

    وی این اقدام “تروریستی” را تحولی خطرناک دانست که امنیت و ثبات کشور را تهدید می‌کند و نسبت به عواقب وخیم هشدار داد.

    بارزانی در ادامه همه را به خویشتنداری و آرامش فراخواند.

    رئیس اقلیم کردستان همچنین در بیانیه دومی گفت: حوادث و آخرین تحولات بغداد، تظاهرات و تبعات نامطلوب آن را از نزدیک دنبال می کنیم. بروز اقدامات خشونت آمیز و قربانی شدن اشخاص تاسف بار و نگران کننده است و موجب ترس و نگرانی از پیچیدگی هر چه بیشتر وضعیت می شود.

    وی همگان را به خویشتنداری و پرهیز از اقداماتی فراخواند که موجب بدتر شدن وضعیت می‌شود.

    بارزانی تاکید کرد، قانون اساسی بر حق تظاهرات و ابراز نارضایتی آن هم به شیوه مدنی تصریح دارد و آن را تضمین می‌کند و به همین شکل از ایجاد پیچیدگی، آشوب و خشونت ممانعت می‌کند.

    رئیس اقلیم کردستان خواستار برگزاری تظاهرات در چارچوب قانونی شد و اینکه همه برای حفظ امنیت کار کنند و منافع عمومی کشور را در نظر بگیرند.

    بارزانی همچنین گفت، موفقیت فرایند رای گیری و انتخابات موفقیت عراق است‌ و باید از طریق اقدامات قانونی در مورد تمامی درخواست های تجدیدنظر و شکایت ها تصمیم گیری شود.

    رئیس اقلیم کردستان تاکید کرد، همه در عراق باید احساس مسوولیت ملی داشته باشند و دست به دست هم برای حل مسالمت آمیز مشکلات، مقابله با خطرات بخصوص خطر تروریسم تلاش کنند و هدف اصلی همه باید تضمین امنیت، زندگی و ارائه خدمات به شهروندان باشد.

    یک منبع امنیتی امروز گفت که سه تن از نیروهای محافظ نخست وزیر، در جریان حمله به محل اقامت وی با پهپاد در منطقه سبز زخمی شدند. این منبع به خبرگزاری شفق نیوز گفت که الکاظمی در لحظه انفجار در محل اقامت خود حضور داشت که تلفات جانی در پی نداشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *