×
×
جدیدترین‌‌ها

تقویت دیپلماسی اقتصادی در دستور کار دژپسند است

  • کد نوشته: 2371
  • آبان 5, 1397
  • نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی از چالش های پیشروی وزارت اقتصاد مطلع است و تقویت دیپلماسی اقتصادی را در دستور کار دارد. به گزارش گشت و گذار محسن علیجانی زمانی در جلسه علنی امروز و در موافقت با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: اقتصاد ما […]

    تقویت دیپلماسی اقتصادی در دستور کار دژپسند است


    نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی از چالش های پیشروی وزارت اقتصاد مطلع است و تقویت دیپلماسی اقتصادی را در دستور کار دارد.

    به گزارش گشت و گذار محسن علیجانی زمانی در جلسه علنی امروز و در موافقت با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: اقتصاد ما مشکلات زیادی دارد که متولی اصلی چاره‌اندیشی برای آن وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

    وی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی نباید با فشارهای مالیاتی بر اقشار کم درآمد و تولیدکنندگان بر مشکلات اقتصادی اضافه کرد، گفت: قطعاً برای برون‌رفت از مشکلات فعلی اقتصادی به مدیری پاکدست، متعهد و متخصص نیازمندیم که آقای دژپسند مدیری با کارنامه خوب در این زمینه است و از سوی دیگر فردی خوش فکر و خلاق در زمینه اقتصادی است.

    علیجانی تصریح کرد: دژپسند به خوبی از چالش های پیش روی وزارت امور اقتصادی و دارایی مطلع است و راهکارهای بسیار خوبی در برنامه های خود برای حل آنان آورده است.

    وی با اشاره به برنامه های وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: در برنامه های آقای دژپسند راهکارهایی برای رفع مشکلات تحریم، بهبود فضای کسب و کار، ارتقای تولید ملی، توسعه زیرساخت های تولیدی، تقویت صادرات غیرنفتی و تقویت دیپلماسی اقتصادی دیده می شود.

    عضو فراکسیون امید مجلس افزود: همچنین در برنامه های این وزیر پیشنهادی، پیاده‌سازی نظام جامع مالیاتی و سیاست خوداظهاری مالیاتی در راستای بهبود فضای اقتصادی کشور و ارتقاء نظام مالیاتی دیده شده است.

    علیجانی با اشاره به اینکه کاهش تصدی‌گری دولت و تقویت شورای رقابت و خصوصی‌سازی از جمله برنامه های دژپسند است، اظهار داشت: دژپسند به دنبال اصلاح ساختاری در بانک ها و منع آنان از بنگاهداری است و توجه ویژه ای به ساماندهی بیمه ها و گمرک ها دارد.

    نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه ما به لحاظ منابع طبیعی و انسانی در شرایط بسیار خوبی هستیم اما از لحاظ ساختاری مشکلاتی داریم، خاطرنشان کرد: فشارهای ناشی از تحریم بر این نارسایی ها افزوده است که حل این بحران ها و رونق تولید ملی، جزء سیاست های این وزیر پیشنهادی دولت است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *