×
×
جدیدترین‌‌ها

مسکو:
بازگشت روابط روسیه و آمریکا به حالت عادی، ممکن نیست

  • کد نوشته: 23639
  • آبان 14, 1400
  • «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا هشدار داد، بدون حل مشکلات و محدودیت‌های موجود در روابط مسکو و واشنگتن، بازگشت روابط به حالت عادی غیرممکن است.
    بازگشت روابط روسیه و آمریکا به حالت عادی، ممکن نیست

    به گزارش نخست نیوز ، در شرایطی که مسکو اخیرا میزبان دیدار رواسی سازمان‌های اطلاعاتی روسیه و آمریکا بوده است، سفیر مسکو در واشنگتن درباره وضعیت جاری در روابط دوجانبه و اختلافات فی مابین صحبت کرد.

    بنا بر گزارش رسانه‌های روسی، سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که واشنگتن پیشنهاد و طرح اعلامی مسکو برای برچیدن همه محدودیت‌های دیپلماتیک موجود میان دو کشور را رد کرده است.

    به گزارش «تاس»، آقای «آناتولی آنتونوف» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیا-24» گفت: «پیشنهاد ما برای رفع تمامی محدودیت‌های موجود نه از سوی وزارت امور خارجه (آمریکا) و نه از سوی کاخ سفید مورد حمایت قرار نگرفت. من این موضوع را در تماس‌هایم مطرح کردم».

    این دیپلمات ارشد مسکو اعلام کرد، از سرگیری روابط عادی بین روسیه و آمریکا بدون حل این مشکلات غیرممکن خواهد بود.

    سفیر روسیه در آمریکا گفت: «به نظر من کسی اینجا در واشنگتن فکر می‌کند که ما به روابط بد در این زمینه نیاز داریم. طبیعی است که ما (روسیه) نمی‌توانیم این دیدگاه را بپذیریم».

    پیشتر، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه از آمریکا خواسته بود که مذاکره با طرف روس به منظور برداشتن محدودیت‌های موجود در روابط دو کشور را آغاز کند.

    معاون وزیر خارجه روسیه همچنین هشدار داد بحران کنونی در روابط این کشور و ایالات متحده ممکن است حتی خطرناک‌تر از وضعیتی باشد که دو کشور در دوران جنگ سرد تجربه کردند.

    اظهارات آنتونوف و ریابکوف در شرایطی مطرح شده که در خبرها آمده بود «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سفری دو روزه به مسکو رفت و با همتای روس خود دیدار کرد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *