×
×
جدیدترین‌‌ها

مادورو با دادستان دیوان کیفری بین‌المللی دیدار کرد

  • کد نوشته: 23408
  • آبان 11, 1400
  • رئیس جمهوری ونزوئلا در کاخ ریاست جمهوری با دادستان دیوان کیفری بین‌المللی دیدار کرد.
    مادورو با دادستان دیوان کیفری بین‌المللی دیدار کرد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از شبکه خبری تله‌سور، کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی با نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزئلا در کاراکاس دیدار کرد. این دیدار در پی سفر سه روزه دادستان دیوان کیفری بین‌المللی به این کشور آمریکای لاتین صورت گرفت و وی قرار است در این سفر، نشست‌هایی را با دیگر مقام‌ها و احزاب داشته باشد.

    این سفر در حالی صورت گرفته که وی قرار است تحقیقاتی را درباره اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت در ونزوئلا انجام دهد.

    کریم خان روز یکشنبه و به دعوت دولت کاراکاس وارد این شهر شد و همچنین قرار است با مقام‌ها و سازمان‌های غیر دولتی برای تحقیقاتش دیدار کند. این تحقیقات پس از آن انجام می‌شود که دولت‌های کلمبیا، شیلی، پرو،‌ آرژانتین، پاراگوئه و کانادا اتهاماتی را علیه دولت کاراکاس در نوامبر ۲۰۲۰ مطرح کردند.

    همچنین این تحقیقات پس از آن صورت می‌گیرد که یک گروه حقیقت یاب، دولت مادورو را به بازداشت با انگیزه سیاسی و شکنجه صورت گرفته از سوی آژانس های اطلاعاتی این کشور متهم کرد اما مقام‌های دولت ونزوئلا این اتهامات را نمی‌پذیرند و به بازرسان یادآور می‌شوند که ونزوئلا هدف یکسری تلاش‌های خشونت آمیز با حمایت ایالات متحده برای براندازی دولت مادرو روبرو بوده است. با این حال، بسیاری از افرادی که بازداشت شده‌اند به جرایم مختلفی چون شورش خشونت آمیز و توطئه برای ترور مادورو متهم هستند.

    ونزوئلا مدت‌هاست که از سوی واشنگتن تحریم است. در سال ۲۰۱۵، باراک اوباما رئیس جمهوری وقت در دستوری اجرایی، ونزوئلا را تهدید غیرمعمول برای امنیت و سیاست‌های خارجی ایالات متحده اعلام کرد.

    در این میان، قرار است انتخابات منطقه‌ای اواخر ماه جاری میلادی در ونزوئلا برگزار شود و احزاب اپوزیسیون که انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ را بایکوت کرده بودند، گفتند که در آن شرکت می‌کنند.

    ناظران اروپایی در ونزوئلا هستند و قرار است برای نخستین بار در ۱۵ سال اخیر این انتخابات را نظارت کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *