×
×
جدیدترین‌‌ها

اعلام حمایت یمن از لبنان در برابر عربستان سعودی

  • کد نوشته: 23108
  • آبان 9, 1400
  • اقدامات اخیر عربستان سعودی علیه لبنان در پی اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی این کشور، با واکنش مقامات یمنی روبه‌رو شد.
    اعلام حمایت یمن از لبنان در برابر عربستان سعودی

    به گزارش نخست نیوز ، اظهارات هفته گذشته «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان با واکنش تند سعودی روبه‌رو شد و ریاض در جدیدترین واکنش از سفیر لبنان این کشور را ترک کند و همچنین واردات محصولات لبنانی به عربستان را ممنون اعلام کرد.

    محمد علی الحوثی

    «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در همین رابطه در توییتر خود نوشت: اگر عربستان سعودی به سبب مواضع اخیر جرج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، واردات محصولات لبنانی را ممنوع کرده پس دولت یمن را به نشست فوری و اتخاذ دستوری مبنی بر جلوگیری از ورود تولیدات سعودی به لبنان فرا می‌خوانم.

    محمد عبدالسلام

    «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن هم در توییتر نوشت: پافشاری سعودی بر سیاست سلطه‌جویی و استکبار نمی‌تواند شکست فاجعه‌بار تجاوز به یمن را مخفی نگه دارد.

    وی سپس خطاب به “ملت برادر لبنان” نوشت، “اقدامات رژیم سعودی شما را نترساند زیرا این کشور پس از شکست در یمن به لطف الهی، شیر بی‌ یال و کوپال است”.

    قرداحی در پاسخ به این سؤال که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفته بود: «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم».

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *