×
×
جدیدترین‌‌ها

وزیر خارجه لبنان:
برای اصلاح روابط با ریاض تلاش‌ می‌کنیم

  • کد نوشته: 23088
  • آبان 8, 1400
  • وزیر خارجه لبنان گفت، برای اصلاح روابط با عربستان سعودی و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس تلاش‌های هماهنگی انجام خواهد شد.
    برای اصلاح روابط با ریاض تلاش‌ می‌کنیم

    به گزارش نخست نیوز ، تنش‌های پیش آمده میان لبنان و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در پی اظهارات هفته گذشته «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، با واکنش «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان همراه شد.

    بوحبیب به خبرگزاری «رویترز» گفت، برای اصلاح روابط با عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج فارس، تلاش‌ها را با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر و «میشل عون» رئیس‌جمهور هماهنگ خواهد کرد.

    جرج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان قبل از ورود به کابینه «نجیب میقاتی» یک مجری، فعال رسانه‌ای و خبرنگار مشهور لبنانی بوده است که در برنامه‌ای تلویزیونی معروف به «برلمان شعب» (پارلمان مردم) به صراحت بر ضرورت توقف تجاوز به یمن تاکید کرده بود.

    وی در پاسخ به این سؤال که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم».

    عربستان سعودی دیروز جمعه به سفیر لبنان در این کشور ۴۸ ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کرده و واردات تمامی کالاهای لبنانی به این کشور را نیز متوقف کرد. ریاض همچنین سفیرش در بیروت را فرا خوانده است.

    بحرین هم به تبعیت عربستان سعودی، از سفیر لبنان خواسته ظرف ۴۸ ساعت، این کشور را ترک کند.

    هفته گذشته، کشورهای مختلف عربستان سعودی، بحرین، امارات و کویت سفرای لبنان را فراخوانده بودند.

    جنبش حزب الله لبنان ضمن حمایت از مواضع وزیر اطلاع‌رسانی در محکومیت تجاوز عربستان سعودی به یمن گفت که هر گونه درخواست برای برکناری وی را رد می‌کند.

    همچنین مقامات یمنی در صنعاء نیز با دفاع از وزیر لبنانی، به رفتار سعودی‌ها اعتراض کرده‌اند. محمد علی الحوثی عضو شورای انقلاب یمن خواستار ممنوعیت واردات کالاهای سعودی به مناطق تحت کنترل صنعاء در یمن شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *