×
×
جدیدترین‌‌ها

راهکار استارتاپی برای چالش‌های شغلی و تحصیلی طلاب

  • کد نوشته: 22910
  • آبان 5, 1400
  • برآورده کردن چالش‌های تحصیلی و شغلی پیش‌روی طلاب همچون سایر دانشجویان با توجه به تغییر رویکرد‌های اجتماعی که تحت تأثیر پیشرفت‌های تکنولوژی است نیازمند راهکارهای هوشمندسازی و استارتاپی است.
    راهکار استارتاپی برای چالش‌های شغلی و تحصیلی طلاب

    به گزارش نخست نیوز ، حجت الاسلام سید حمید فتاحی معصوم مدیر و بنیان‌گذار استارتاپ مسیر طلبه در گفت‌و گو با خبرنگار عصر هشتم اظهار داشت: یکی از چالش‌هایی که در میان طلاب حوزه‌های علمیه وجود دارد، عدم آشنایی آنان با مسیرهای تحصیلی و شغلی است که باعث می‌شود افق‌های پیش‌‌روی آنان مبهم و موجب سرگردانی طلاب باشد.
    وی افزود: استارتاپ مسیر طلبه تلاش می‌کند با طراحی نقشه راه برای مسیر ادامه تحصیل طلاب و ارائه مسیر روشن تحصیلی و کسب مهارت‌های شغلی در آینده، به این نیاز مهم طلاب پاسخ دهد و آنان را برای طراحی یک چشم‌انداز روشن یاری دهد.

    حجت الاسلام فتاحی معصوم بیان کرد: باتوجه به سند چشم‌انداز حوزه علمیه در افق 1414، افق های شغلی مشخص و جداگانه‌ای را طراحی کرده‌ایم که طلاب از فرایند آماده‌سازی خود برای هر یک از این مسیر‌های تحصیلی خود مطلع شوند تا با مطالعه این 67 عنوان شغلی و کارویژه طلبگی بتوانند انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشند.
    بنیان گذار استارتاپ مسیر طلبه تصریح کرد: در گام اول برای معرفی هر یک از این 67 مسیر، تبیین کرده‌ایم که هر طلبه برای انجام هریک از این کارویژه ها به چه دانش عمومی و تخصصی نیاز خواهند داشت و در ادامه شیوه‌های کسب این دانش را نشان داده و در پایان مهارت‌های فردی و تخصصی مورد نیاز برای انجام آن را معرفی نموده ایم.

    وی افزود: طلاب می‌توانند علاوه بر آگاهی از مهارت های موردنیاز هر کارویژه، درسنامه‌های آموزشی مهارت‌های معرفی شده را دریافت کرده و در ادامه در جریان اطلاعات کاملی از شرایط انجام هر کارویژه و هویت سازمانی هر شغل قرار بگیرند.
    حجت الاسلام فتاحی معصوم به طراحی چشم‌اندازهای فردی به عنوان مدلی برای استعدادسنجی در استارتاپ مسیر طلبه اشاره و بیان کرد: در موسسه مسیر طلبه این امکان وجود دارد که برای هر یک از طلاب، با توجه به استعداد، توانمندی و سوابق تحصیلی، بهترین مسیر تحصیلی و شغلی اختصاصی در قالب یک کارنامه به افراد ارائه می‌شود.

    وی با اشاره به پیشتازی این استارتاپ در کشور به عنوان اولین ارائه دهنده خدمات مکمل مشاوره آموزشی و استعدادسنجی بیان کرد: ایجاد چرخه کامل استعدادسنجی از ارائه مشاوره و مهارت آموزی تا ارائه فرصت شغلی در تمامی67 مسیر برای اولین بار در استارتاپ مسیر طلبه برای مخاطبان ارائه شده و از مهمترین دستاوردهای این استارتاپ است.

    بنیان گذار استارتاپ مسیر طلبه ادامه داد: پس از 3 سال فعالیت مستمر هم اکنون به جایگاه اولین و پرمراجعه‌ترین استارتاپ در زمینه مشاوره و هدایت تحصیلی و شغلی طلاب رسیده‌ایم و در حوزه‌های سراسر کشور به طلاب زیادی خدمات مورد نظر را ارائه داده‌ایم.

    حجت الاسلام فتاحی معصوم به تکمیل چرخه خدمات مسیر طلبه در قالب استارتاپ جدیدی با نام سامانه بارش اشاره و بیان کرد: سامانه بارش در حقیقت برای تکمیل فرآیندهای توانمندسازی و ایجاد زمینه کاریابی برای طلاب در سازمان‌ها و ارگان‌های حوزوی و فرهنگی است تا فرصت‌های شغلی مناسب آنان در جایگاه‌های مناسب سازمانی را به طلاب متقاضی کار در این بخش‌ها معرفی کند.

    وی افزود: در این استارتاپ با توجه به نیاز شغلی به آموزش،تربیت و توانمندسازی کارشناسان خبره برای هر جایگاه، محتوای آموزشی طراحی و به آن پرداخته خواهد شد و در نهایت توسط این استارتاپ به نهادهادی مربوطه معرفی خواهند شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *