×
×
جدیدترین‌‌ها

شرایط سختی کار محیط بانان تسهیل شود

  • کد نوشته: 2170
  • آبان 1, 1397
  • گرگان- معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست کشور گفت: باید وضعیت معیشت محیط بانان را سرو سامان داد و شرایط سختی کار آن ها تسهیل شود. به گزارش گشت و گذار، حمید ظهرابی عصر سه شنبه در مراسم هفتمین روز درگذشت شهید تاج محمد باشقره، اظهار کرد: تاکنون ۱۲۴ شهید در راه حفاظت از […]

    شرایط سختی کار محیط بانان تسهیل شود


    گرگان- معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست کشور گفت: باید وضعیت معیشت محیط بانان را سرو سامان داد و شرایط سختی کار آن ها تسهیل شود.

    به گزارش گشت و گذار، حمید ظهرابی عصر سه شنبه در مراسم هفتمین روز درگذشت شهید تاج محمد باشقره، اظهار کرد: تاکنون ۱۲۴ شهید در راه حفاظت از طبیعت، آب و خاک این سرزمین به فیض شهادت نائل شدند و تعداد زیادی محیط بان مجروح، زخمی و جانباز شدند.

    وی با بیان اینکه در استان کرمان با فاصله یک ماه دو محیط بان از دست دادیم، افزود: ما در قبال این فداکاری محیط بانان برای سرزمینمان چه کردیم؛ با وجود اینکه خداوند در قرآن به رعایت حقوق یکدیگر و سایر جانداران هشدار داده اما باز هم برخی برای به رسیدن به آنچه آرزوی خود می دانند، اصراف می کنند.

    ظهرابی محیط بانان را کارمندان دولت خطاب کرد و ادامه داد: این قشر زحمتکش تقریبا ۲.۵ برابر سایر کارمندان مسئولیت اداری دارند.

    وی اضافه کرد: در قانون خدمات کشوری به ازای هر ۲۴ ساعت کار ۴۸ ساعت استراحت تعیین شده در حالی‌که محیط بانان به ازای ۴۸ ساعت کار ۲۴ ساعت استراحت دارند.

    معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه همه مسئولان کشور به محیط بانان بدهکار هستند، افزود: باید وضعیت معیشت این افراد را سرو سامان داد و شرایط سختی کار آن ها تسهیل شود.

    به گفته این مسئول کشوری، با افزایش تعداد محیط بانان می توان قدری این فشار را از دوش آن‌ها برداشت ضمن اینکه امکانات آن‌ها هم باید افرایش یابد.

    وی از تهیه تجهیزات برای محیط بانان در سال جاری خبر داد و گفت: حدود ۴۰ میلیارد ریال تجهیزات تهیه شده اما باز هم فاصله زیادی با استانداردها داریم.

    ظهرابی توجه به ریشه یابی درگیری شکارچیان با محیط بانان را دارای اهمیت دانست و افزود: نیاز است ارتباط با جوامع محلی را تقویت کنیم تا شکارچیان هم مناطق جنگلی مانند پارک ملی را از آن خودشان بدانند؛ تنها در این صورت از آسیب های حاصل از این درگیری ها جلوگیری خواهیم کرد.

    وی در خاتمه ضمن قدردانی از تمامی نهادهایی که محیط زیست استان را در شناسایی و دستگیری متخلفین یاری کردند، یادآور شد: خوشبختانه استانداران دو استان گلستان و خراسان شمالی در شناسایی مجرمین و متخلفین نهایت همکاری را داشتند بر همین اساس از آن‌ها نهایت تشکر را دارم و امیدوارم در آینده شاهد چنین وقایع تلخی نباشیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *