×
×
جدیدترین‌‌ها

رئیس جمهوری سابق میانمار در دادگاه درباره کودتا گفت

  • کد نوشته: 21657
  • مهر 21, 1400
  • رئیس جمهوری سابق میانمار گفته که ارتش درست چند ساعت پیش از کودتای اول فوریه ۲۰۲۱ او را مجبور کرد تا از قدرت کناره گیری کند.
    رئیس جمهوری سابق میانمار در دادگاه درباره کودتا گفت

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، وین مینت، رئیس جمهوری برکنار شده میانمار همچنین عنوان کرد: اگر از کناره گیری امتناع می‌کردم، برایم به شدت پیامد داشت.

    شهادت رئیس جمهوری برکنار شده میانمار که نخستین اظهارات از زمان کودتای ارتش در این کشور است، تاکیدات ارتش را درباره اینکه کودتایی رخ نداده و قدرت به صورت قانونی منتقل شده است، به چالش می‌کشد.

    شهادت وین مینت در کنار آنگ سان سوچی، رهبر دو فاکتونی میانمار در جریان جلسه دادگاه روز سه شنبه آنها به اتهام آشوب و تحریک صورت گرفت.

    رئیس جمهوری برکنار شده میانمار به دادگاه در نایپیداو گفت که مقام‌های ارشد ارتش اول فوریه ۲۰۲۱ با او دیدار کرده و به او گفتند تا به دلیل مشکلات سلامتی استعفا دهد.

    وکیل وی نیز در پیامی به زبان انگلیسی برای خبرنگاران نوشت: وین مینت پیشنهاد مقام‌های ارشد ارتش را رد کرد و گفت که کاملا سالم است. افسران بعد به او هشدار دادند که رد این پیشنهاد برایش گران تمام می‌شود اما موکل من به آنها گفت ترجیح می‌دهد بمیرد تا در برابر آنها تسلیم شود و رضایت دهد.

    وین مینت و آنگ سان سوچی همچنین اتهامات مطرح شده علیه خود را به دلیل “نادرست” بودن، رد کردند.

    میانمار از زمان کودتای نظامیان در فوریه سال جاری میلادی در آشوب و بحران اقتصادی به سر می‌برد. ارتش برای جلوگیری از تشکیل دولت توسط آنگ سان سوچی که سه ماه جلوتر حزبش در انتخابات پارلمانی پیروز شده بود، دست به کودتا زد.

    ژنرال‌های ارتش میانمار گفته بودند که این انتخابات با تقلب همراه بود و تهدیدی علیه حاکمیت کشور محسوب می‌شد.

    مینت سو، معاون ریاست جمهوری میانمار بلافاصله اول فوریه رئیس جمهور شد و قدرت را به ارتش سپرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *