×
×
جدیدترین‌‌ها

تظاهرات در شهرهای لیبی در حمایت از دولت الدبیبه

  • کد نوشته: 20453
  • مهر 3, 1400
  • هزاران تن از شهروندان لیبیایی در اعتراض به اقدام پارلمان لیبی در سلب رأی اعتماد از دولت انتقالی به ریاست عبدالحمید الدبیبه، در دو شهر «طرابلس» و «مصراته» واقع در غرب این کشور تظاهراتی برگزار کردند.
    تظاهرات در شهرهای لیبی در حمایت از دولت الدبیبه

    به گزارش نخست نیوز ،  به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، هزاران تن از معترضان لیبیایی در مرکز طرابلس پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته بود، «پارلمان نماینده من نیست»، «مردم خواهان سقوط پارلمان هستند» و «نه، به تفرقه و اختلاف».

    معترضان همچنین خواستار ادامه فعالیت دولت شدند.

    این تظاهرات در پاسخ به دعوت عبدالحمید الدبیبه برای برگزاری «تظاهرات بزرگ» در روز جمعه در اعتراض به تصمیم اخیر پارلمان در طبرق واقع در شرق این کشور برگزار شد.

    پارلمان لیبی سه‌شنبه هفته جاری با اکثریت آرا از دولت وحدت ملی به ریاست عبدالحمید الدبیبه سلب اعتماد کرد.

    پیشتر محمد المنفی، رئیس شورای ریاستی لیبی در جریان هفتاد و ششمین دور نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بر اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در لیبی در موعد مقرر تاکید کرد.

    وی در این باره گفت: لیبی در تکمیل روند سیاسی با چالش‌های واقعی روبه‌رو است؛ در حال حاضر شاهد مرحله‌ای سرنوشت ساز با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری انتخابات در دسامبر آینده هستیم.

    المنفی افزود: لیبی دو گزینه بیشتر پیش‌رو ندارد؛ یا باید در یک روند دیپلماتیک با برگزاری انتخابات پاک، آزاد و شفاف و پیش رفتن به سمت ثبات پایدار موفق عمل کرد یا کشور ناگزیر به میدان اختلافات و درگیری مسلحانه باز خواهد گشت.

    پیشتر عبدالله بلیحق، سخنگوی رسمی پارلمان لیبی تاکید کرد: پارلمان با رای ۸۹ نماینده از مجموع آرای ۱۱۳ نمایندگان حاضر در جلسه که از حد نصاب قانونی فراتر رفت از دولت عبدالحمید الدبیبه سلب اعتماد کرد.

    او اشاره کرد، دولت به عنوان دولت موقت به فعالیت‌های روزانه خود ادامه می‌دهد.

    جلسه به ریاست عقیله صالح، رئیس پارلمان و با حضور معاونانش و ۱۱۳ نماینده پشت درهای بسته تشکیل شد.

    الدبیبه بعد از سلب رأی اعتماد از دولتش از لیبیایی‌ها خواست نظراتشان را بدون ترس بیان کنند.

    وی گفت: ما طرفدار هیچ طرفی که بخواهد کشور را به ویرانی بکشاند نیستیم و از آرمان‌هایمان کوتاه نمی‌آییم. نه به جنگ آری به انتخابات.

    الدبیبه گفت: ما برای نجات وطن و متحد کردن مردم تلاش می‌کنیم. هدف ما صلح و راندن شبح جنگ است.

    برچسب ها بحران لیبی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *