×
×
جدیدترین‌‌ها

آیا جو دوسر حاوی پروتئین است؟

  • کد نوشته: 19215
  • شهریور 18, 1400
  • نخست نیوز – سهیل کرمانی نژاد – بدن‌سازان در سطوح مختلفی قرار دارند و قدرت عضلانی آن ها با یکدیگر متفاوت است. اما همه آن ها به دنبال ساخت عضلاتی قوی تر و بدنی بدون چربی هستند. خوشبختانه تغذیه با جو دوسر یکی از گزینه‌های مناسب برای این هدف است، چراکه حاوی ترکیبات عالی پروتئین […]

    آیا جو دوسر حاوی پروتئین است؟

    نخست نیوز – سهیل کرمانی نژاد – بدن‌سازان در سطوح مختلفی قرار دارند و قدرت عضلانی آن ها با یکدیگر متفاوت است. اما همه آن ها به دنبال ساخت عضلاتی قوی تر و بدنی بدون چربی هستند. خوشبختانه تغذیه با جو دوسر یکی از گزینه‌های مناسب برای این هدف است، چراکه حاوی ترکیبات عالی پروتئین و کربوهیدرات است و چربی بسیار کمی دارد. ازاین‌رو به‌عنوان یک مکمل برای وعده‌های غذایی پیشنهاد می‌شود.

    زمانی که شما در حال ورزش کردن و بالا آوردن وزنه‌ها هستید، عضلاتتان در حال آسیب دیدن و ریزش هستند. پس از پایان تمرینات می‌بایست به بازسازی و رشد ماهیچه‌ها توجه شود.

    پروتئین‌هایی مانند گوشت، ماهی، لبنیات و پودرهای پروتئینی از اولین انتخاب‌های بدن‌سازان هستند و هر بدن‌سازی حدود ۲-۳ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خود در روزبه پروتئین نیاز دارد. به همین دلیل است که شما اغل اوقات بدنسازها را در حال اضافه کردن پودر پروتئین به اسموتی های خود می‌بینید.

    اما لازم به ذکر است که بلغور جو دوسر یا جو دوسر می تواند منبعی عالی برای تامین پروتئین باشد و کمک می کند تا ماهیچه‌های شما رشد کنند. مصرف جو دوسر در بدن‌سازی یک راه حل مناسب برای افزایش قدرت عضلات می باشد.

    در حقیقت، تحقیقات نشان می دهد که جو دوسر حاوی پروتئین است و می تواند به اندازه پروتئین های حیوانی برای بهبود ماهیچه‌ها مفید باشد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ منتشر شد که نشان می دهد پروتئین موجود در جو دوسر به محافظت از بدن در برابر آسیب های ورزشی کمک می کند.

    یک وعده ۲۰۰ کالری جو دوسر حاوی ۸.۷ گرم پروتئین است که می توان آن را با تخم مرغ، شیر بادام یا مواد غذایی دیگر مخلوط کرد و در وعده صبحانه و شام میل نمود
    چگونه جو دوسر را مصرف کنیم؟
    پیدا کردن راه های خلاقانه برای ترکیب جو دوسر با سایر پروتئین ها، سبزیجات و میوه ها باعث می‌شود که رژیم غذایی شما مناسب و متعادل گردد. شما می توانید جو دوسر را به شکل شیرینی و یا با ترکیب در غذاهای پروتئینی مورد استفاده قرار دهید.
    صبحانه خود را با جو دوسر آغاز کنید. ازآنجاکه صبحانه یک وعده بسیار مهم در طول روز است، بهتر است کاملا باشد.

    شما می توانید جو دوسر را قبل و بعد از تمرین میل کنید. جو دوسر را با شیر بادام و میوه مخلوط کنید و یک صبحانه شیرین و دل پذیر تهیه نمایید. همچنین می توانید جو دوسر را شبانه در شیر خیس کنید یا با ماست مخلوط نمایید و صبح روز بعد به همراه موز، توت فرنگی، تمشک و انواع آجیل ها مخلوط کرده و میل کنید
    زمان مصرف جو دو سر
    یک تا دو ساعت قبل و بعد ورزش و تمرینات بدن‌سازی نباید از غذاهای دارای مواد قندی مانند شیرینی‌جات و یا غذاهای چرب مانند همبرگر استفاده کرد. وقتی بدن در حال فعالیتی بیشتر از حالت معمولی است، میزان مصرف انرژی بالا می‌رود و سوخت‌وساز افزایش میابد که اگر قبل و یا بعد این فعالیت قند، چربی و کالری اضافه استفاده کنیم، میزان جذب این مواد به شدت افزایش میابد. پس بهتر است از مواد کم کالری استفاده کنیم.

    همان‌طور که قبلا اشاره کردیم جو دوسر دارای کالری و قند کمی است و نیز فیبر و بتاگلوکان بالایی دارد که این فیبر و بتاگلوکان نیز مانع تجزیه قند هستند. پس می‌توان گفت بهترین زمان برای مصرف جو دوسر برای بدن‌سازی، یک تا دو ساعت قبل و بعد ورزش و فعالیت است تا حجمی از دستگاه گوارش اشغال‌شده و قند و چربی و کالری کمتری به بدن وارد شود.

    ورود کمتر این مواد به بدن، سبب کاهش حجم و مقدار چربی‌های مضر و افزایش حجم بدن برای بدن‌سازی است

    برچسب ها پروتئین

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *