×
×
جدیدترین‌‌ها

پناهگاه عاملان شهادت محیط بان گلستانی مشخص است

  • کد نوشته: 1800
  • مهر 26, 1397
  • گرگان – مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به این که حال عمومی محیط بان مصدوم شده در درگیری پارک ملی خوب است، از مشخص شدن پناهگاه عاملان شهادت محیط بان گلستانی خبر داد. امیر عبدوس در گفتگو با گشت و گذار اظهار کرد: در درگیری محیط بانان با شکارچیان غیرمجاز در منطقه سولگرد […]

    پناهگاه عاملان شهادت محیط بان گلستانی مشخص است


    گرگان – مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به این که حال عمومی محیط بان مصدوم شده در درگیری پارک ملی خوب است، از مشخص شدن پناهگاه عاملان شهادت محیط بان گلستانی خبر داد.

    امیر عبدوس در گفتگو با گشت و گذار اظهار کرد: در درگیری محیط بانان با شکارچیان غیرمجاز در منطقه سولگرد پارک ملی گلستان که روز چهارشنبه اتفاق افتاد یک محیط بان شهید و سه محیط بان زخمی شدند.

    وی افزود: دو محیط بان روز گذشته به طور سرپایی مداوا شده و یکی از محیط بانان که بر اثر اصابت چاقو به ران و بازو به شدت مجروح شده بود دیشب در بیمارستان بجنورد مورد عمل جراحی قرار گرفت

    مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به این که هم اکنون حال عمومی این محیط بان خوب است، ادامه داد: دو دقیقه پس از حادثه محیط بانان با تلفن همراه من تماس گرفتند و بلافاصله به همراه فرمانده یگان حفاظت، رئیس اداره حراست و دو تن از همکاران عازم منطقه شدیم.

    عبدوس تصریح کرد: از همان دقایق نخست پس از حادثه عوامل اطلاعاتی و امنیتی را در جریان قرار دادیم و تمام منطقه مورد محاصره قرار گرفت و گشت پهبادی برپا شد.

    وی با بیان این که تاکنون چهار مظنون این حادثه دستگیر شده اند و چهار قبضه سلاح قاچاق از آن ها کشف شده است، گفت: متخلفان شناسایی شدند حدود پناهگاه آن ها مشخص است و به محض رویت به دست توانمند نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و همچنین نیروهای یگان حفاظت دستگیر می شوند.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان راجع به داشتن جلیقه ضدگلوله محیط بانان گلستانی هم توضیح داد و بیان کرد: جلیقه ضد گلوله در اختیار تمام پاسگاه ها قرار گرفته و سه بار در بخشنامه های مختلف تاکید شده که محیط بانان در ماموریت ها جلیقه ضد گلوله همراه داشته باشند.

    عبدوس خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی مشاهده می شود محیط بانان به دلیل سنگینی جلیقه و برای این که در کوه قدرت مانور بیشتری داشته باشند در مسیرهای صعب العبور جلیقه به تن نمی کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *