×
×
جدیدترین‌‌ها

مقاومت لامبدا در برابر واکسن

  • کد نوشته: 17827
  • شهریور 4, 1400
  • یک متخصص اپیدمیولوژی با تاکید بر اینکه سرعت انتشار سویه لامبدا بالاتر از دلتا است، گفت: امکان دارد واکسن‌های موجود به ویروس نوع لامبدا جواب ندهند، گفته می‌شود سویه لامبدا بیش‌تر جوانان و نوجوانان را درگیر می‌کند.
    مقاومت لامبدا در برابر واکسن

    به گزارش نخست نیوز ، علی احمدی  در خصوص سویه جدید لامبدا، اظهار کرد: ویروس کرونا از ابتدای شیوع جهش‌های مختلفی در سطح جهان پیدا کرد، ویروس اولیه کرونای نوع ووهان، ویروس کلاسیک نامیده می‌شود، آلفا، بتا، دلتا و لامبدا نیز از جهش‌های جدید این ویروس به‌شمار می‌رود.

    این متخصص اپیدمیولوژی افزود: سویه لامبدا از کشور شیلی و برزیل جهش پیدا کرده است، قطعا در جهش‌های ویروس کرونا میزان بیماری‌زایی، سرایت‌پذیری و سرعت انتشار ویروس بالاتر خواهد رفت، برای مثال ویروس نوع وهان هر یک فرد مبتلا به کرونا حدود دو تا چهار نفر را درگیر بیماری می‌کرد، این عدد در ویروس دلتا به ۱۰ نفر رسید و در ویروس لامبدا این عدد بسیار بیش‌تر است.

    وی با اشاره به اینکه روش‌های پیشگیری از ابتلا به جهش‌های ویروس کرونا یکسان است، تاکید کرد: باتوجه به سرایت‌پذیری بالای ویروس لامبدا نسبت به دلتا باید پروتکل‌های بهداشتی با حساسیت بالا رعایت شود.

    احمدی گفت: امکان دارد واکسن‌های موجود به ویروس نوع لامبدا جواب ندهند، بنابراین باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جدیت انجام شود، گفته می‌شود سویه لامبدا بیش‌تر جوانان و نوجوانان را درگیر می‌کند، زیرا عموما چرخش‌های ویروس به سمت گروه‌های حساس از جمله جوانان و نوجوانان می‌رود، زیرا سنین بالا عموما به ویروس کرونا مبتلا شده و یا واکسن تزریق کرده‌اند، بنابراین ایمنی نسبی دارند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *