×
×
جدیدترین‌‌ها

پوشش ۴۰ میلیونی بیمه سلامت/ ۳۴ میلیون نفر رایگان بیمه شده‌اند

  • کد نوشته: 1778
  • مهر 26, 1397
  • رئیس سازمان بیمه سلامت از پوشش ۴۰ میلیونی این بیمه خبر داد. به گزارش گشت و گذار به نقل از صدا و سیما، طاهر موهبتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود:حدود ۲۲ میلیون نفر از این تعداد شامل صندوق بیمه روستائیان می شود و کمترین تعداد هم شامل بیمه ایرانیان است. او […]

    پوشش ۴۰ میلیونی بیمه سلامت/ ۳۴ میلیون نفر رایگان بیمه شده‌اند


    رئیس سازمان بیمه سلامت از پوشش ۴۰ میلیونی این بیمه خبر داد.

    به گزارش گشت و گذار به نقل از صدا و سیما، طاهر موهبتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود:حدود ۲۲ میلیون نفر از این تعداد شامل صندوق بیمه روستائیان می شود و کمترین تعداد هم شامل بیمه ایرانیان است.

    او ادامه داد: امروز دیگر مانعی برای ورود و مراجعه به بیمه رایگان وجود ندارد.

    موهبتی با بیان اینکه کسانی که توانایی دارند باید حق بیمه پرداخت کنند افزود: جمعیت بیمه شدگان رایگان در حال حاضر حدود ۳۴ میلیون نفر است و این تعداد حدود ۸۵ درصد بیمه پرداز نیستند.

    او گفت: در حال حاضر پوشش بیمه خدمات درمانی اجباری شد و بر اساس مرکز آمار ایران حدود ۱۰ و نیم درصد جمعیت کشور فاقد هر گونه پوشش بیمه ای هستند البته ادعای ما اینست که حدود ۴۰ میلیون نفر بیمه شده داریم و تامین اجتماعی هم همین تعداد را اعلام کرده است. با این گزارشها احتمالا جمعیت بیمه شده ما کمی بیشتر از جمعیت کشور است.

    ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت هم گفت: ۵۴ درصد کسانی را که تحت پوشش بیمه نیستند افراد ۲۵ تا ۳۹ سال تشکیل می دهند.

    او ادامه داد: عمدتا کسانی تحت پوشش بیمه نیستند که مریض نمی شوند یا مشکل شناسنامه ای و هویتی دارند. با این احوال بیمه سلامت ایرانیان به شرط استطاعت مالی همه را بیمه و در مرحله اول ۵۰ درصد حق بیمه را هم پرداخت می کند و اگر عدم استطاعت مالی بیمه شونده احراز شود ۱۰۰ درصد حق بیمه را بجای بیمه شونده پرداخت خواهد کرد.

    ​ادامه دارد

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *