×
×
جدیدترین‌‌ها

وزارت ورزش سال گذشته ۱۲۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی دریافت کرد

  • کد نوشته: 1774
  • مهر 25, 1397
  • تبریز – رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سال گذشته ۱۲۰۰ میلیارد تومان از درآمد مالیات ارزش افزوده به منظور توسعه اماکن ورزشی کشور به وزارت ورزش و جوانان پرداخت شده است. به گزارش گشت و گذار، سیدکامل تقوی‌نژاد شامگاه امروز چهارشنبه در نشست مشترک با اعضای اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به اینکه مالیات […]

    وزارت ورزش سال گذشته ۱۲۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی دریافت کرد


    تبریز – رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سال گذشته ۱۲۰۰ میلیارد تومان از درآمد مالیات ارزش افزوده به منظور توسعه اماکن ورزشی کشور به وزارت ورزش و جوانان پرداخت شده است.

    به گزارش گشت و گذار، سیدکامل تقوینژاد شامگاه امروز چهارشنبه در نشست مشترک با اعضای اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به اینکه مالیات در ذات خود برخی ناخوشایندی هایی دارد، اظهار کرد: در شرایط فعلی لازم می دانیم تا در رفتارها در اجرای دقیق قوانین تغییراتی را اعمال کنیم و سعی کنیم تا بیشتر رفتارهایمان با رافت و همدلی همراه باشد.

    وی با اشاره به جایگاه سازمان امور مالیاتی در اکثر کشورها افزود: در کشورهای مختلف به طور مثال وظایف سازمان ثبت اسناد را به سازمان امور مالیاتی محول کرده اند و در برخی کشورها برای خدمات اجتماعی هم مالیات می گیرند به طوری که به هر جای دنیا برویم مالیات ذات ناخوشایندی دارد اما هدف ما این است که این ذات ناخوشایند بدون خشونت و توام با رافت باشد.

    رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از پرداخت ۵۶۱ میلیارد تومان به شهرداری های آذربایجان شرقی طی سال گذشته از محل درآمدهای مالیات ارزش افزوده خبر داد و گفت: از این میزان پرداختی ها ۱۳۱ میلیارد تومان به شهرداری تبریز و ۴۳۰ میلیارد تومان به شهرداری های استان تعلق دارد.

    سالانه ۴۰۰۰ میلیارد تومان از محل درآمد مالیات در طرح سلامت هزینه می شود

    تقوینژاد با تاکید بر اینکه سالانه ۴۰۰۰ میلیارد تومان از محل درآمد مالیات ارزش افزوده در طرح تحول سلامت هزینه می شود، ابراز داشت: بخشودگی جرایم بر اساس قانون ماده ۱۶۹، در صورتی مشمولان صورتحساب معاملات را تسلیم کنند عملیاتی خواهد شد.

    وی به میزان پرداختی سازمان امور مالیاتی از محل درآمدهای مالیاتی به برخی وزارتخانه های دولت گفت: سال گذشته ۱۲۰۰ میلیارد تومان از درآمد مالیات ارزش افزوده به منظور توسعه اماکن ورزشی کشور به وزارت ورزش و جوانان پرداخت شده است.

    رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بابیان اینکه استان آذربایجان شرقی در طرح بازپرداخت مالیات ارزش افزوده به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده است، ابراز کرد: در گذشته بازپرداخت ۹ درصد قانون ارزش افزوده شاید سال ها طول می کشید اما اکنون در استان آذربایجان شرقی زمان بازپرداخت به ۳۰ روز کاهش یافته است.

    تقوینژاد با طرح این موضوع که ۵۰ درصد درآمدهای جاری کشور از طریق مالیات تامین می شود، خاطرنشان کرد: این مهم تنها بخشی از مزیت مالیات است و از طرفی هم اکثر شهرداری های کشور با آن که با بحران مالی روبرو هستند ولی حدود ۸۰ درصد شهرداری ها از محل بازپرداخت مالیات تامین منابع می کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *