×
×
جدیدترین‌‌ها

پیشنهاداتی به رییس جمهور و وزرای احتمالی

  • کد نوشته: 17594
  • شهریور 1, 1400
  • یک عضو حزب اسلامی کار گفت: باید تلاش وافری شود که بخشی نگری به کار منسجم تیمی تبدیل شود. نتیجه چنین تلاشی حفظ منافع کلی ملی و رفاه عمومی خواهد بود.
    پیشنهاداتی به رییس جمهور و وزرای احتمالی

    به گزارش نخست نیوز ، محسن سرخو ، در ارتباط با کابینه پیشنهادی رئیس جمهور اظهار کرد: عموما هریک از وزیران که در هیئت دولت شرکت می کنند با نگاه بخشی حضور پیدا می کنند. هر کدام تلاش می کنند در راستای تعهدات و امکاناتشان، منابع بیشتری را به دستگاه متبوعشان اختصاص دهند. اما در وهله اول همه هیئت دولت باید تلاش کنند تا منابع بهینه در راستای منافع ملی و رفاه فراهم و خرج شود. در اینجا آقای رئیس جمهور و معاون اول نقش بسیار مهمی دارند. سازمان برنامه بودجه هم که منابع را اختصاص می دهند نقش پر اهمیتی را ایفا می کند.

    وی ادامه داد: برای رسیدن به جایی که همه در راستای منافع ملی حرکت کنند و حتی قبل از ورود به فرایند اجرایی، لازم است برنامه تک تک وزرا و هیئت دولت بایکدیگر هم راستا بوده و در تعارض نباشند. یعنی اگر بخواهیم به آن نقطه مطلوب برسیم در ابتدا باید یک کابینه منسجم داشته باشیم.

    این فعال سیاسی افزود: مثلا بعضی وزارتخانه ها ممکن است اقتصادی نباشند مثل وزارت امور خارجه؛ اما عملکردش با امور اقتصادی گره خورده باشد . این وزرات خانه باید برنامه اش به گونه ای باشد که به برنامه های اقتصادی دولت کمک کند. یکی از برنامه های آقای رئیس جمهور این است که مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه حدود ۵۹ درصد رشد داشته باشد؛ پس نیاز است تا وزارت خارجه در این راستا فعال باشد. ما به مرزهای امن نیاز داریم. نیاز داریم در کشورهای همسایه ثبات اقتصادی، امنیتی و روابط حسنه داشته باشیم.

    وی خاطرنشان کرد: این دولت در حوزه کشاورزی باید برنامه مشخصی را برای کاهش مصرف منابع محدود آب کشور داشته باشد. باید هدف گذاری شود که آمایش سرزمینی به روز و دقیقی برای کشاورزی صورت گیرد که در آن تولیدات استراتژیک در نظر گرفته و تولیدات پر مصرف حذف شوند.

    سرخو گفت: از سوی دیگر وزارت صمت که مبادلات تجاری و تولیدات صنعتی را انجام می دهد، هم راستا با وزارت کشاورزی و صنایع تبدیلی حوزه های دیگر، به صورت مکمل عمل کند. همچنین باید دستور کار بخش صنعت و انرژی و بحث کاهش آلودگی در کلانشهر ها نیز باهم همراستا باشند. خودرو سازی ها با نوع سوخت سبز و برنامه های تولیدی با ناوگان حمل و نقل هم جهت باشند.

    وی تصریح کرد: در مثال دیگر در بحث مسکن که یکی از برنامه های مهم دولت است برای پرهیز از تکرار مجدد مشکلات ایجاد شده در مسکن مهر لازم است دولت توجه ویژه ای داشته باشد تا با همکاری کلان شهرها و وزارت مسکن بافت های مسکونی را بازسازی و نوسازی کند. دولت مصوباتی هم در این حوزه دارد که می شود با اصلاح آمار و ارقام از آن ها استفاده کرد. اگر مشکل بافت های مسکونی بویژه در تهران که سه گسل بالای هفت ریشتری را در سابقه اش دارد، حل شود از فجایع انسانی و عمرانی جدی جلوگیری می شود.

    این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: راه آهن کشور کم تر به روز شده و رشدی که در راه ها داشتیم متناسب با راهسازی در کشور نیست. باید فکر جدی و عملی برای راه آهن، قطارهای برقی و نوسازی ریل ها کرد. همین امر می تواند کمک موثری به کاهش آلاینده ها باشد.

    وی در پایان گفت: من این مباحث چکیده را با مطالعه از برنامه آقای رئیسی و برخی وزرا استخراج کردم و به نظرم می آید تلاش وافری باید بشود که بخشی نگری به کاری منسجم تیمی تبدیل شود. نتیجه چنین تلاشی حفظ منافع کلی ملی و رفاه عمومی خواهد بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *