×
×
جدیدترین‌‌ها

ماموریت مهم امیرعبداللهیان در راس دستگاه دیپلماسی

  • کد نوشته: 17585
  • شهریور 1, 1400
  • یک کارشناس مسایل منطقه گفت: یکی از ماموریت‌های مهم حسین امیرعبداللهیان در صورت رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وی برای تصدی مدیریت دستگاه دیپلماسی، تعامل با کشورهای اروپایی و جامعه بین الملل در رابطه با برجام و ادامه مذاکرات وین است به شکلی که در نتیجه آن تحریم‌ها علیه ایران رفع شود.
    ماموریت مهم امیرعبداللهیان در راس دستگاه دیپلماسی

    به گزارش نخست نیوز ، حسن هانی‌زاده  با اشاره به معرفی حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای تصدی وزارت امور خارجه گفت: حسین امیرعبداللهیان یک دیپلمات کارکشته و آشنا به مسایل منطقه است. به علاوه او از بدنه وزارت امور خارجه است و بیش از ۲۵ سال در رده های مختلف مدیریتی در وزارت خارجه فعالیت داشته است. او با بدنه دستگاه دیپلماسی آشنایی کامل دارد؛ طبیعت کار وزارت خارجه و نیروهای آن به گونه‌ای است که نیروی خارج از این وزارت خانه را بر نمی تابند و چون وی از بدنه وزارت خارجه است تعامل مثبت و سازنده ای با مجموعه این دستگاه مهم خواهد داشت.

    وی ادامه داد: سیاست او در دو حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی قابل تجزیه و تحلیل است. او رویکرد مثبتی برای بهبود روابط با کشورهای عرب منطقه دارد و در اولین گام اولویت سیاست منطقه‌ای امیرعبداللهیان برقراری رابطه با این کشورهاست که اگر بهبود پیدا کند به نفع ثبات منطقه خواهد بود. در پایان ماه میلادی جاری نشست مهم و تاریخی با شرکت سران کشورهای ایران، عراق، سوریه، عربستان، مصر، اردن و قطر و احتمالا فرانسه در بغداد را داریم که آقای امیرعبداللهیان بعد از رای اعتماد مجلس برای زمینه سازی تشکیل این نشست تاریخی و مهم فعالیت می کند.

    هانی زاده تصریح کرد: برجام و ادامه مذاکرات وین نیز از دیگر مسایل مهم و چالش برانگیز دستگاه سیاست خارجی در آینده است. مهم است که ادامه مذاکرات وین خروجی قابل قبولی یعنی رفع تحریم های اعمال شده علیه ایران برسد؛ این از ماموریت های مهم امیرعبداللهیان در تعامل با کشورهای اروپایی و نیز جامعه بین الملل است. به علاوه ضرورت حفظ تعامل سیاسی و دیپلماتیک با کشورهای اروپایی می تواند به ارتقاء نقش مثبت و حفظ نفوذ ایران در منطقه کمک کند.

    این کارشناس مسایل منطقه گفت: به طور کلی انتخاب حسین امیرعبداللهیان کاملا هوشمندانه و هدفمند است چرا که دولت سیزدهم بنا دارد به تنش های منطقه‌ای کاهش دهد و تعامل سازنده‌ای را با دنیا برقرار سازد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *