×
×
جدیدترین‌‌ها

جو بایدن:
بزرگترین انتقال هوایی نفرات از کابل را انجام دادیم!

  • کد نوشته: 17440
  • مرداد 1, 1400
  • بایدن در حالی در گفتگو با امیر قطر از عملیات هوایی خروج از افغانستان ابراز رضایت کرد که سقوط ۲ شهروند افغان از هواپیمای نظامی آمریکا، به نماد بی مسئولیتی او در قبال افغانستان تبدیل شده است.
    بزرگترین انتقال هوایی نفرات از کابل را انجام دادیم!

    به گزارش نخست نیوز  به نقل از اسپوتنیک، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، مدعی شد که روند تخلیه افراد از افغانستان پس از سقوط کابل، «بزرگترین انتقال هوایی نفرات در تاریخ» بوده است.

    کاخ سفید در بیانیه ای در همین زمینه مدعی شد: رئیس جمهور (بایدن) تاکید کرد که این بزرگترین انتقال هوایی افراد در تاریخ بوده است و این (اقدام) بدون حمایت های اولیه قطر برای تسهیل انتقال روزانه هزاران نفر، میسر نمی شد.

    بایدن همچنین بابت نقش قطر در مذاکرات بین الافغانی از تمیم بن حمد آل ثانی تشکر کرد.

    کاخ سفید در ادامه بیانیه اش می افزاید: هر دو رهبر بر اهمیت تداوم هماهنگی نزدیک در مورد تحولات در افغانستان و خاورمیانه در مقیاس گسترده تر تاکید و از اجلاس پیش روی کشورهای منطقه که قرار است تا پایان ماه جاری در بغداد برگزار شود، استقبال کردند.

    ادعای بایدن درباره عملیات خروج هوایی از کابل در حالی است که وی در سخنرانی شب گذشته خود، مدعی شد که آمریکا تا کنون ۱۳ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده است حال آنکه دولت او نمی‌داند چه تعداد آمریکایی هنوز در افغانستان حضور دارند.

    او در بخش دیگری از اظهاراتش، عملیات تخلیه شهروندان آمریکایی و متحدان افغانستانی از افغانستان را عملیاتی خطرناک خواند و گفت نمی‌تواند درباره اینکه نتیجه نهایی آنچه خواهد بود، قولی بدهد!

    طی روزهای گذشته، تصاویر ازدحام مردم در فرودگاه کابل و سقوط دو شهروند افغان از هواپیمای نظامی آمریکا، به نماد خروج غیرمسئولانه نظامیان آمریکایی از افغانستان تبدیل شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *