×
×
جدیدترین‌‌ها

آقای رئیسی! مراقب باشید بانک‌ها زمین‌تان نزنند

  • کد نوشته: 17379
  • مرداد 30, 1400
  • نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها دولت یازدهم و دوازدهم را زمین زدند، گفت: آقای رئیسی! مراقب باشید بانک‌ها شما را زمین نزنند.
    آقای رئیسی! مراقب باشید بانک‌ها زمین‌تان نزنند

    به گزارش نخست نیوز، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات کابینه پیشنهادی دولت، گفت: قضاوت درباره هر یک از وزرای پیشنهادی دولت در جای خودش مطرح می‌شود و در مجموع باید از رئیس‌جمهور به جهت معرفی افراد جوان، مصمم و خوش فکر در کابینه تشکر کنم و از این جهت کابینه مورد قبول است.

    وی با اشاره به اینکه برنامه وزرای پیشنهادی دولت، حدود یک هفته است که در جلسات متعدد با وزرای پیشنهادی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، افزود: برنامه وزرای پیشنهادی دولت مجزا و متفرق است و هر وزیری برنامه خودش را ارائه داده است و ترکیب این برنامه‌ها مورد توجه قرار نگرفته است. توقع ما از دولت این بود که یک برنامه جامع و منسجم ارائه می‌کرد و باید هر بخش از آن را یک نفر از وزرای پیشنهادی قبول می‌کرد.

    نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: بسیاری از مسائل مهم کشور، فراوزارتخانه ای است اما ما ردی از این مسائل را در برنامه برخی از وزرای پیشنهادی دولت ندیدیم. یکی دیگر از مشکلات ما بروکراسی پنهان است، به گونه‌ای که در یک اداره برخی از افراد، نیروهای رسمی هستند اما خیل عظیمی از نیروها شرکتی و قراردادی هستند و باید دولت جدید برنامه خود را در این باره ارائه دهد و باید این وضع حتماً ساماندهی شود.

    حسین زاده بحرینی تاکید کرد: توقع ما از رئیس جمهور این بود که درباره این مسائل فراوزراتخانه ای هم برنامه می‌داد. مساله مهم دیگر این است که همه صندوق‌های بازنشستگی ذیل وزارت رفاه نیست و باید سایر وزرا هم برنامه‌ای برای رفع مشکلات صندوق‌های بازنشستگی که یک معضل بالفعل کشور است، داشته باشند اما برنامه‌ای ندارند.

    وی ادامه داد: محیط زیست یکی دیگر از مشکلات جدی کشورمان است و ۸۰ درصد جنگل‌های ما در این ۴۰ سال نابود شده و وزرای پیشنهادی دولت باید بگویند چه برنامه‌ای برای احیای محیط زیست کشور دارند.

    نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: مساله کسری بودجه جدی است و این مساله فقط مربوط به یک وزارتخانه نیست و فراوزارتخانه‌ای است و باید با هم برای رفع آن تدبیر کنیم.

    حسین زاده بحرینی با بیان اینکه کسری بودجه و بی انضباطی بانک‌ها باعث تورم در کشور شده است، اظهار داشت: از دهه ۸۰ و با ایجاد بانک‌های خصوصی بی انضباطی بانک‌ها در کشور و تشدید تورم را شاهد بودیم که دود آن به چشم همه ما رفته است.

    وی تصریح کرد: بنده در ابتدای کار ریاست جمهوری حسن روحانی به وی نامه زدم و گفتم مراقب باشید تا بانک‌ها شما را زمین نزنند اما بانک‌ها دولت یازدهم و دوازدهم را زمین زدند. آقای رئیسی! الان هم به شما می گویم که مراقب باشید بانک‌ها شما را زمین نزنند و باید در این زمینه برنامه‌ای داشته باشید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *