×
×

اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه همسایگان را به احدی نمی‌دهیم

  • کد نوشته: 17313
  • مرداد 27, 1400
  • سخنگوی طالبان در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از سقوط کابل اعلام کرد که اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه همسایگان را به احدی نمی‌دهیم.
    اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه همسایگان را به احدی نمی‌دهیم

    به گزارش نخست نیوز ، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان امروز سه شنبه کنفرانس مطبوعاتی زنده‌ای را در مرکز رسانه‌های این گروه در کابل پیرامون تحولات افغانستان و آینده این کشور برگزار کرد.

    سخنگوی طالبان در این باره گفت: اکنون جنگ در کشور ما به پایان رسیده است. فعالیت همه مطبوعات در افغانستان در چارچوب قوانین اسلامی آزاد است. از رسانه‌ها می‌خواهم بی طرفی خود را حفظ و در بهبود رویکرد دولت آینده نقش ایفا کنند. فعلاً گفتگوها درباره نظام سیاسی آینده افغانستان ادامه خواهد یافت. مرزهای افغانستان به عنوان نمادی از حاکمیت ملی باید کنترل شود. اطمینان می‌دهیم که افغانستان در آینده یک حکومت قوی و اسلامی خواهد داشت.

    «ذبیح الله مجاهد» در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: در مورد آنچه که مورد قبول همه مردم افغانستان باشد، توافق خواهیم کرد. ما به احدی این اجازه را نمی‌دهیم که از خاک افغانستان علیه کشورهای همسایه و علیه کشورهای جهان استفاده کند. هدف طالبان آزادی خاک افغانستان از اشغال و تشکیل حکومت اسلامی بود و در این راه نیز تلاش زیادی شد. جنگ برای طالبان و طرف‌های مقابل خسارت‌هایی را در پی داشت.

    اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه همسایگان را به احدی نمی‌دهیم
    وی ادامه داد: ما با اکثر کشورها روابط داریم و امیدواریم که آنها در کشور ما سرمایه گذاری کنند. طالبان متعهد می‌شود به اعتقادات مذهبی همه مردم افغانستان احترام بگذارد. جهانیان نگران وضعیت زنان در افغانستان نباشند. زنان بر اساس قوانین اسلامی از آزادی و حقوق خود برخوردار خواهند بود. زنان بخشی از جامعه هستند و حضور آنها در بخش‌های مختلف مهم است. ما نسبت به ۲۰ سال قبل تغییر مثبتی کرده‌ایم. می‌خواهیم حکومتی ساخته شود که پاسخگوی همه مردم باشد. به همه جهانیان تعهد می‌دهیم که کشور ما دیگر مرکز کِشت خشخاش (مواد مخدر) نخواهد بود. افغانستان به کمک‌های بین‌المللی نیاز دارد تا بتوانید به سوی پیشرفت حرکت کند.

    «مجاهد» در پاسخ به سوالی درباره تروریست خواندن این گروه از سوی فیسبوک تأکید کرد: این سئوال را باید از این رسانه اجتماعی بپرسید که ادعای آزادی بیان دارد.

    این مقام طالبان اضافه کرد: با احدی دشمنی نداریم و بر اساس فرمان رهبرمان همه مورد عفو قرار گرفته‌اند. گفتگوها برای تشکیل یک دولت اسلامی و قدرتمند ادامه دارد. تصمیم داشتیم که پس از حل مشکلات سیاسی وارد کابل شویم؛ اما حکومت قبلی بی کفایتی کرده و مردم و کشور را رها کرد و همین سبب شد که برخی از افراد آشوبگر اقدام به سوء استفاده کنند و ما مجبور شدیم که نیروهایمان را وارد شهر کنیم.

    «ذبیح الله مجاهد» خاطر نشان کرد: به دنبال تغییر اقتصادی بزرگی هستیم که شرط اساسی آن امنیت است. احدی اجازه ندارد به خانه فردی وارد شود. مردم باید اطمینان داشته باشند که طالبان همه را عفو کرده‌اند، چه آنانی که در نظام بودند یا هم آنانی که با نیروهای آمریکایی کار می‌کردند. احساس می‌کنیم که هر افغان می‌خواهد حریم شخصی خود را داشته باشد. با همه کشورهای دور و نزدیک بر اساس حسن همجواری و احترام متقابل ارتباط خواهیم داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *