×
×
جدیدترین‌‌ها

ترقی:
لزوم حضور جوانان و باتجربه‌ها در کابینه

  • کد نوشته: 16921
  • مرداد 24, 1400
  • عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بر حضور نیروهای جوان و با تجربه در کابینه سیزدهم تاکید کرد و گفت: مجلس با بررسی دقیق وزرای پیشنهادی می‌تواند به دولت کمک کند.
    لزوم حضور جوانان و باتجربه‌ها در کابینه

    به گزارش نخست نیوز ، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ، در رابطه با کابینه پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس و نگاه برخی منتقدان مبنی بر اینکه وزرای پیشنهادی تجربه کافی را ندارند، گفت: مجلس شورای اسلامی از امروز نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و توانمندی‌های وزرای پیشنهادی را در کمیسیون‌های مربوطه با دقت کارشناسی مورد بررسی قرار خواهد داد.

    وی افزود: افرادی که در کمیسیون‌ها هستند می‌توانند تشخص دهند که وزیری که پیشنهاد شده علیرغم اینکه ممکن است جوان باشد یا تجربه زیادی نداشته باشد آیا طرح و برنامه او برای ایجاد تحول لازم و دگرگونی متناسب با شرایط کنونی جوابگو هست یا نیست.

    عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: بنابراین مجلس اگر دقت لازم را انجام دهد می‌تواند با جمع‌بندی و نتیجه مناسب به دولت کمک کند تا با پشتوانه مجلس چه با همان وزیر پیشنهادی و چه با فردی جایگزین، کارآمدی لازم را برای اداره شرایط پدید آورد.

    ترقی در پاسخ به این سوال که آیا بی تجربگی برخی وزرای پیشنهادی ممکن است دولت و شرایط موجود را به خطر بیندازد؟، تصریح کرد: برخی مشکلات کشور که در وزراتخانه‌های مختلف با آن مواجه هستیم، راهکارهای مشخصی دارد، یعنی سیاست‌هایی که باید برای آن اجرایی شوند مشخص هستند، اما تا امروز مجری معتقدی نداشته است.

    وی تاکید کرد: رفع برخی مشکلات نیاز به این ندارند که فردی با تجربه بالا برای مدیریت کار بیاید؛ بلکه به کسی نیاز دارد که دستاوردها، راهکارها و راه حل‌ها را با اعتقاد اجرایی کند.

    عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: البته بعضی دستگاه‌ها ممکن است نیاز به این داشته باشند که یک مدیریت بحرانی بر آن حاکم شود تا به راه حل لازم برای مشکلات دست پیدا کنند؛ طبیعتاً در این موارد به افراد با تجربه که دارای تئوری های مختلف و برنامه های گوناگون باشند نیاز است.

    ترقی بیان کرد: اگر مجلس شورای اسلامی دقت لازم را به عمل آورد می تواند به یک جمع بندی مناسب برسد، یعنی در مواردی که به اجرای دقیق برنامه‌های مصوب و راهکارهای مشخص نیاز است، از جوانان جهادی و معتقد به راهکارها استفاده شود و آنجا که هنوز به پیدا کردن راه حل برای مشکلات نیاز است، مسئولانی از افراد با تجربه بالاتر انتخاب شوند.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این کابینه می تواند تحول لازم را عملیاتی کرده و شعارهای انتخاباتی «رئیسی» را اجرایی کند؟، تصریح کرد: تعدادی از این وزرا برای هیچ‌کدام از ما شناخته شده نیستند و نمی توانیم تحلیل دقیقی درباره آنها ارائه کنیم. البته حتماً تیمی که آنها را انتخاب و معرفی کرده دقت های لازمه را داشته و بررسی های زیادی به عمل آورده است؛ اما واقعیت این است که ما اطلاعاتی از سوابق، توانمندی و کارآمدی آنها نداریم که بخواهیم اظهارنظرکنیم.

    عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: البته چهره‌های شناخته شده نیز حضور دارند، بعضی از کسانی که در تیم اقتصادی و تیم اجرایی هستند را می شناسیم که سوابق کاملاً مشخصی دارند؛ بنابراین به نظر می رسد تیم اقتصادی تیم خوب و اهل نظری پیشنهاد شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *