×
×
جدیدترین‌‌ها

استاد دانشگاه تهران: اوجی بهترین انتخاب برای وزارت نفت است

  • کد نوشته: 16733
  • مرداد 22, 1400
  • استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه انتخاب جواد اوجی به عنوان وزیر نفت پیشنهادی دولت سیزدهم بهترین انتخاب در شرایط فعلی بود، ادامه داد: وی سالیان زیادی در صنعت نفت کار کرده و به واسطه مدیریت طولانی در این صنعت، خیرالموجودین است.
    استاد دانشگاه تهران: اوجی بهترین انتخاب برای وزارت نفت است

    به گزارش نخست نیوز، حسن مرادی، روز گذشته افزود: البته هر وزیری به ویژه در صنعت نفت مهمترین چالشی که پیش رو دارد، موضوع تحریم ها است.

    به گفته مرادی،‌ اگر تحریم ها برداشته شود، موفقیت وزرای اقتصادی بیشتر خواهد بود در غیر این صورت همچنان باید از مسیرهای غیر رسمی و با مشکلات بیشتری صادرات و فروش نفت انجام شود و این بخش از اقتصاد به حرکت درآید.

    وی تاکید کرد: در بخش پتروشیمی و گاز نیز باید تلاش شود تا صادرات افزایش پیدا کند. در زمینه ال ان جی نیز باید طرح های راکد به حرکت درآید زیرا در این زمینه عقب هستیم و این در حالی است که کشورهایی مانند آمریکا حدود ۱۰۰ سال سابقه فعالیت در حوزه ال ان جی را دارند.

    مرادی گفت: اگر اوجی بتواند در زمینه تجارت و صادرات نفت و گاز ابتکار عمل داشته باشد، می تواند موفق بوده و از مسیرهای مختلف درآمدزایی داشته و صادرات را بالا ببرد.

    وی در زمینه اقبال بدنه کارکنان نفت به اوجی به عنوان وزیر نفت، افزود: در نفت اصطلاح شرکتی و غیر شرکتی وجود دارد، حتی اولین بار که بیژن زنگنه به وزارت نفت آمد نیز غیر شرکتی بود اما اوجی از بدنه نفت است و پذیرش بهتری از سوی بدنه نفت خواهد داشت.

    روز گذشته ایت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، اسامی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد.

    در این میان جواد اوجی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت نفت مطرح شده است.

    جواد اوجی دارای مدرک تحصیلی مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت اهواز است و فعالیت خود را از سال ۱۳۶۹ در صنعت نفت آغاز کرده است.

    وی که در دولت دهم، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران بوده، سایقه کار در شرکت های نفتی متعددی را نیز دارد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *