×
×
جدیدترین‌‌ها

لایحه دوفوریتی حمایت از روستاییان و عشایر به مجلس رفت

  • کد نوشته: 1614
  • مهر 23, 1397
  • سمنان-معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، گفت: لایحه دوفوریتی حمایت از روستاییان و عشایر از سوی دولت باهدف نگاه جامع به توسعه روستایی به مجلس رفت. به گزارش گشت و گذار، ابوالفضل رضوی ظهر دوشنبه در نشست مشترک کارگروه اشتغال و توسعه روستایی و عشایری استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری، […]

    لایحه دوفوریتی حمایت از روستاییان و عشایر به مجلس رفت


    سمنان-معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، گفت: لایحه دوفوریتی حمایت از روستاییان و عشایر از سوی دولت باهدف نگاه جامع به توسعه روستایی به مجلس رفت.

    به گزارش گشت و گذار، ابوالفضل رضوی ظهر دوشنبه در نشست مشترک کارگروه اشتغال و توسعه روستایی و عشایری استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری، ضمن بیان اینکه لایحه دوفوریتی حمایت از روستاییان و عشایر را به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است، بیان کرد: نگاه جامع به روستاها هدف اصلی این لایحه است که امیدواریم مورد تصویب مجلس نیز قرار گیرد.

    وی بابیان اینکه مجلس نیز نگاه مثبتی به توسعه روستایی داشته و این از مصوبات قوه مقننه دارد، افزود: یکی از ویژگی‌های لایحه توسعه روستایی تکریم روستائیان و عشایر در کنار ارائه تسهیلات بانکی و اشتغال‌زایی است.

    پرداخت وام فقط با سند

    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، گفت: در لایحه جدید، قانون سرمایه در گردش که برای تسهیلات به عشایر و روستاها وجود داشت، حذف‌شده و این امر در شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر نیز صادق است.

    رضوی بابیان اینکه تسهیلات روستایی و عشایری در طرح‌های احداثی از سه سال تنفس برخوردار می‌شوند، ابراز کرد: سقف پرداخت تسهیلات به کارآفرینان روستایی و عشایری نیز در این طرح، ۱۵ میلیارد تومان است از سوی دیگر دولت باهدف تسهیل ارائه تسهیلات برای روستائیان تفاهم‌نامه‌هایی را با بانک‌های عامل منعقد کرده که طبق آن تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان با سند روستایی وام به متقاضیان پرداخت می‌شود.

    وی افزود: طبق این تفاهم‌نامه همچنین برای تسهیلات بیش از ۳۰۰ میلیون تومان سفته و سند واحد تولید در بخش روستایی و عشایر نیاز است لذا متقضی است بانک‌ها به‌جز این موارد، چیز دیگری را به عنوان تضامین از مردم طلب نکنند.

    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری درباره سهم استان سمنان از تسهیلات روستایی، توضیح داد: در شش‌ماهه نخست سال جاری ۱۳۲ میلیارد تومان وام به عشایر و روستائیان این استان پرداخت‌شده و ما از بانک‌های عامل تقاضا داریم که درباره سهم آفرینی شان از این تسهیلات اهتمام بیشتری داشته باشند

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *