×
×
جدیدترین‌‌ها

تاکید بر ضرورت هم‌افزایی فعالان اسباب‌بازی

  • کد نوشته: 1576
  • مهر 23, 1397
  • در اولین نشست هم‌اندیشی راهنمایان بازی و اسباب‌بازی درباره هم‌افزایی مجموعه‌های فعال در این زمینه و بخش‌های مختلف جشنواره ملی اسباب‌بازی بحث شد. به گزارش گشت و گذار، اولین نشست هم اندیشی فعالان خدمات بازی محور با عنوان «هم‌اندیشی راهنمایان بازی و اسباب بازی» با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ریاست […]


    در اولین نشست هم‌اندیشی راهنمایان بازی و اسباب‌بازی درباره هم‌افزایی مجموعه‌های فعال در این زمینه و بخش‌های مختلف جشنواره ملی اسباب‌بازی بحث شد.

    به گزارش گشت و گذار، اولین نشست هم اندیشی فعالان خدمات بازی محور با عنوان «هم‌اندیشی راهنمایان بازی و اسباب بازی» با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ریاست جمهوری و دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی با حضور ۳۰ مجموعه از موسسات و سازمان‌های خصوصی و مردم نهاد فعال در زمینه آموزش بازی‌محور، بازی درمانی، مشاوره بازی و رویدادهای مرتبط با بازی برگزار شد.

    در این نشست محسن حموله دبیر چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به معرفی جشنواره ملی اسباب‌بازی و بخش‌های مختلف آن پرداخت و از همه فعالان این عرصه جهت هم‌فکری و مشارکت در برگزاری بهتر این جشنواره دعوت به عمل آورد.

    در ادامه سیدامیر آقایی رئیس کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ریاست جمهوری از اهمیت ترویج بازی و اسباب‌بازی و آگاه‌سازی والدین و مربیان از کارکردهای بازی در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوان سخن گفت.

    تاملی مسئول کمیته نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب‌بازی جشنواره اهداف برپایی این نمایشگاه را بر شمرد و به لزوم پر رنگ کردن جایگاه ویژه بازی و اسباب بازی برای گروه‌های سنی مختلف از کودک تا بزرگسال اشاره کرد و گفت: نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب‌بازی را باید شروع خوبی برای هم‌افزایی مجموعه‌های فعال در این زمینه دانست.

    حاضران در جلسه، ضمن معرفی مجموعه خود و فعالیت آن، به بیان نظرات و پیشنهادات خود در مورد نمایشگاه اسباب‌بازی پرداختند و دغدغه‌های خود را درباره فعالیت‌های ترویجی حوزه بازی و اسباب‌بازی بیان کردند. تا بر تداوم برگزاری نشست‌های مشابه و شناخت بیشتر فعالان و ارتباط مداوم مجموعه‌ها با یکدیگر تاکید داشتند. از دیگر دغدغه‌های بیان شده گسترش روزافزون و بدون کنترل ابزار دیجیتالی اعم از گوشی همراه و تبلت و در دسترس قرار گرفتن آنها برای کودکان و نوجوانان بود که اثرات مخرب و زیان‌باری را برای این گروه سنی می‌تواند در بر داشته باشد و همین ماجرا لزوم پرداختن به بازی‌های غیر دیجیتالی و اسباب بازی و ترویجی آن را روشن‌تر می‌سازد. تعلق نداشتن بازی و اسباب‌بازی صرفا برای گروه سنی کودک و نوجوان از دیگر مباحثی بود که در این نشست به آن پرداخته شد که تاکید به ترویج بازی بزرگسال از جوانان تا سالمندان هم با رویکردهای تفریحی و سرگرمی و هم رویکردهای درمانی داشت.

    نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی ۲۶ تا ۳۰ آبان ماه سال جاری در محل سالن های نمایشگاهی مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. در این نمایشگاه گروه‌های مشاوره بازی، مجموعه‌های بازی درمانی، موسسات آموزش از طریق بازی، مدارس و مهد کودک‌ها با فرآیندهای آموزشی مختص بازی، برگزارکنندگان رویدادهای بازی محور، فضاهای بازی آموزشی، موزه‌های اسباب‌بازی، برگزارکنندگان دوره‌های آموزشی تربیت مربی بازی و رسانه‌های مربوط با این عرصه با ارائه خدمات خود بصورت عملی حضور دارند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *