×
×
جدیدترین‌‌ها

شکوری: با این شرایط ادامه کار در پرسپولیس سخت است

  • کد نوشته: 15643
  • مرداد 12, 1400
  • معاون اجرایی باشکاه پرسپولیس گفت: شرایط خصوصی یا دولتی بودن باشگاه هرچه زودتر باید مشخص شود زیرا در این اوضاع ادامه کار سخت است.
    شکوری: با این شرایط ادامه کار در پرسپولیس سخت است

    ‌به گزارش نخست نیوز، ابراهیم شکوری با حضور در یک برنامه تلویزیونی در مورد کسب قهرمانی پنجم اظهار  داشت: باید به همه تبریک بگویم که با کار گروهی اتفاق خوبی را رقم زدیم. این جام ها حاصل تلاش چندین نفر و حمایت ۴۰ میلین هوادار است.

    معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس گفت: بدهی‌های عظیمی به جای مانده و کارگزار ۸۰ درصد قراردادش را پرداخت کرده بود. پول باشگاه مصرف شده بود. در مجموع بگوییم اینکه هواداران از عملکردمان راضی بودند بزرگترین دستاورد ما بود.

    وی اضافه کرد:صفر تا صد باشگاه در اختیار کارگزار بود. قرارداد شاید بد بسته شده بود اما آنها به تعهداتشان عمل کرده بودند. دو راه بیشتر نداشتیم؛ یکی اینکه تیم را رها کنیم و برویم یا اینکه کار را دنبال کنیم و انتخاب ما راه دوم بود.

    وی افزود: ما یکشنبه به باشگاه آمدیم و تیم جمعه بازی داشت. تنها ۷ میلیون در حساب باشگاه بود و تیم حتی لباس برای بازی  نداشت. شرایط تا این حد بد بود. پس از آن هم تیم از فینال آسیا برگشته بود و در پنج بازی به تساوی دست یافته بود و جمع کردن تیم سخت بود. اما تلاش کردیم تا اوضاع را بهتر کنیم.

    مدیر اجرایی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به پشتوانه درآمد تیم از AFC مبالغی را قرض گرفتیم تا تیم را سر پا نگه داریم. اگر این اتفاق نمی‌افتاد نمی‌توانستیم کاری کنیم چون فضای درآمدزایی نداشتیم. برای مثال اگر مدیرعامل می‌خواست یک مصاحبه روی سایت باشگاه بگذارد باید با کارگزار هماهنگ می‌کرد.

    وی گفت: احمد نوراللهی پیشنهاد ۶۰ میلیاردی داشت. حفظ بازیکنان سخت است‌. حق بازیکنان ما که ۵ بار قهرمان شدند و دوبار به فینال آسیا رسیدند و ۷ میلیون دلار برای ایران درآمدزایی داشتند، بیشتر از این‌ها است.

    معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: التماس می‌کنم شرایط خصوصی یا دولتی بودن باشگاه را مشخص کنند. یک ریال از دولت درآمد نداشتیم. نوراللهی از تیم‌های داخلی چند برابر پیشنهاد دارد. تیم ما در چهار جبهه باید بجنگد. من چطور این بازیکنان را راضی کنم که بمانند؟ شرایط تیم ما را مشخص کنند.

    وی گفت: اگر باشگاه خصوصی شود پرسپولیس درآمدش را در  کسب می‌کند. ما در کنار بازیکنان هستیم. شهریار مغانلو  را نیم فصل قرض گرفتیم و الان ۵۰۰ هزار یورو برای رضایتنامه‌اش می‌خواهند. رقبای ما این پول را پرداخت می‌کنند. نهاد نظارتی بیاید و عدالت را برقرار کند. پیشنهاد سانتا کلارا ۵۰۰ هزار یورو بود. ما او را برای نیم فصل ۵۰ هزار یورو جذب کردیم. بازیکنان ما استثنایی و عالی هستند. کار تمدید قرارداد های ما بسیار سخت است. رقابت در نقل و انتقالات عادلانه نیست.

    سخنگوی باشگاه پرسپولیس در مورد مقایسه رقم قرارداد بازیکنان این تیم و باشگاه استقلال تصریح کرد: هم بازیکنان و هم من اعلام کردیم که قرارداد کاپیتان‌های ما را منتشر و مقایسه کنند.

    وی با اشاره به قرارداد کارگزار گفت: ما بند بند قرارداد را بررسی کردیم و از کارگزار پیشنهاد خواستیم که آنها ۵۰ درصد پیشنهاد کمتر نسبت به امسال دادند و از آنها جدا خواهیم شد. رقم آنها ۱۱۰ میلیارد برای یک فصل بود. اگر می‌خواستیم در آن مقطع جدا شویم این جدایی تبعات داشت. نباید مشکلی پیش می‌آمد.

    شکوری تصریح کرد: زمانی که به باشگاه آمدیم پرونده‌های عجیب و  غریبی داشتیم. کرونا خیلی به ما ضربه زد.

    وی گفت: جزو معدود باشگاه‌هایی بودیم که پروتکل‌های بهداشتی را کاملا رعایت کردیم که این موضوع هزینه زیادی داشت. از طرفی باید پول بازیکنان را پرداخت می‌کردیم. به این تیم باید کمک شود. حق بازیکنان ما بیشتر از این‌ها است.

    معاون اجرایی پرسپولیس در مورد میزان دقیق طلب تیم از AFC گفت: این عدد فقط به واسطه حضور در فینال نیست بلکه ۵۶۰ هزار دلار بابت بردهای مرحله گروهی هم می‌خواهیم. کار AFC از نظر ما غیر قانونی است. پرونده‌های ما در فیفا است اما این پول درAFC قرار دارد. الان سه میلیون و ۲۰۰ میلیون دلار از AFC می‌خواهیم. با فیفا نامه‌نگاری‌هایی داشتیم اما جواب نگرفتیم.

    وی در خصوص اختلاف قراردادی بازیکنان پرسپولیس با سایر تیم‌ها اضافه کرد: مطمئن باشید قرارداد برای مثال سید جلال حسینی یک چهارم قرارداد بازیکنان تیم‌های دیگر است. بازیکنان ما با غیرت و تعصب هستند. پرسپولیس با شایستگی قهرمان شده است. به بقیه تیم‌ها حق می‌دهم جلوی پرسپولیس موضع بگیرند چون ما قهرمان شدیم. این بازیکنان عاشق پرسپولیس هستند.

    وی گفت: امکانات پرسپولیس بیشتر از سایر تیم‌ها نیست اما هر کسی در باشگاه است با جان و دل کار می‌کند. تمام اعضای باشگاه با جان و دل کار را پیش می برند و به همین خاطر از نظر شرایط تمرین اوضاع تیم خوب است.

    وی اضافه کرد: تیم ما مشکلات زیادی مانند لباس داشت. خیلی اوقات پاداش پرداخت نشد اما این موضوع را در بوق و کرنا نکردیم.

    شکوری در مورد برخی کمک‌ها به سرخپوشان گفت: آنهایی که فوتبالی هستند می‌دانند فوتبال داخل زمین است. از بیرون نمی‌شود کاری انجام داد. طبیعی است علیه ما موضع داشته باشند. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد پرسپولیس در این شرایط سخت بتواند قهرمانی پنجم را بگیرد. ما خیلی کم رو در روی هم قرار گرفتیم. تقسیم وظایف در باشگاه به ما کمک کرد. خودمان تعجب کردیم که به این خوبی کار می‌کنیم. ما پرونده‌های مختلفی داریم که بخشی از آنها مربوط به بازیکنان نیست. مجید صدری هم به ما کمک کرد تا از این شرایط سخت عبور کنیم.

    وی در مورد کمک از وزارت ورزش گفت: حتی یک ریال کمک نگرفتیم. هیچ بودجه‌ای وجود ندارد اما این شرایط غیر قانونی است. ما شرکت دولتی هستیم. از دوستان خواهش می‌کنم تکلیف پرسپولیس را مشخص کنند. ما هم نمی‌توانیم با این شرایط بازی کنیم. اعضای کادر فنی به غیر از کریم باقری قرارداد دارند. با او صحبت کردیم و قرار شد در اولین فرصت با او و بازیکنان تمدید کنیم.

    شکوری گفت: تا این لحظه یحیی گل‌محمدی لیست نداده و خواسته قرارداد بازیکنان را تمدید کنیم اگر قرارداد آنها تمدید شود فکر نمی‌کنم نیازی به بازیکن داشته باشیم. اگر بازیکنی بخواهد به پرسپولیس بیاید باید در سطح پرسپولیس باشد.

    سخنگوی باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: ما بازیکنی می‌گیریم که به تیم کمک کند و خریدهای اقتصادی می‌کنیم. بازیکنی می‌گیریم که بیاید و مستقیم برای ما بازی کند.

    وی اضافه کرد: قرارداد مهدی عبدی ۵ ساله تمدید شد. نعمتی هم دوساله تمدید کرد.

    وی در پاسخ به این پرسش که غیر از کنعانی‌زادگان بازیکن دیگری از پرسپولیس جدا شده یا خیر؟ گفت: خیر، همه نفرات ابراز علاقه کردند تا تمدید کنند. امیدواریم بودجه تامین شود و نگاه عادلانه در بودجه وجود داشته باشد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *