×
×
جدیدترین‌‌ها

ادامه حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن

  • کد نوشته: 14674
  • مرداد 3, 1400
  • منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی مناطقی در یمن را بمباران کردند.
    ادامه حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن

    به گزارش نخست نیوز به نقل از المسیره، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته ۱۷ بار شهرستان صرواح و در یک نوبت نیز شهرستان رحبه استان مأرب را بمباران کردند.

    بر اساس این گزارش، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی همچنین در ۲ نوبت شهرستان ناطع واقع در استان بیضاء را نیز هدف قرار دادند.

    همچنین نیروهای ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۷ بار آتش بس استان الحدیده را نقض کردند و مناطقی در این استان را هدف حملات موشکی و توپخانه قرار دادند.

    از سوی دیگر ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد که توانسته حملات پهپادی یمن را به جیزان و منطقه خمیس مشیط دفع کند. این در حالی است که هنوز گزارشی از سوی مقام‌های نظامی یمن در خصوص انجام این حملات به خاک سعودی منتشر نشده است.

    عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

    بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *