×
×
جدیدترین‌‌ها

خانه سینما:
با همدلی می‌توان آثار ویرانگر خشکسالی را تقلیل داد

  • کد نوشته: 14411
  • تیر 31, 1400
  • خانه سینما طی بیانیه‌ای با بیان اینکه «خوزستان پاره تن ایران است»، عنوان کرد که با همدلی می‌توان آثار ویرانگر خشکسالی را تقلیل داد و از مسئولان خواست به حکم قانون در رفع مشکلات مردم تا دیر نشده کاری انجام شود.
    با همدلی می‌توان آثار ویرانگر خشکسالی را تقلیل داد

    به گزارش نخست نیوز به نقل از خانه سینما، در متن بیانیه خانه سینما آماده است: با یاد خدا خوزستانِ ایران ملتی نگرانِ توست، همه ایران نگرانِ توست سینمای ایران نگران توست. متأسفانه این روزها تصاویرناخوش آیندی از خوزستان می بینیم این پاره تن ایران، مهد تمدن عیلام با قدمتی به بلندای تاریخ کشور، سرزمین رودهای خروشان و دشت‌های حاصلخیز و هورها و تالاب‌های عظیم و مردمی که ایرانی ترینِ ایران هستند و بوده‌اند به شرایطی دچار شده‌اند که بی‌سابقه است. شرایط این روزهای خوزستان و سیستان و بلوچستان شایسته ایران ما نیست.

    خوزستان بدون شک طی یکصد سال گذشته بخش بزرگی از هزینه‌های مالی و جانی کشورمان بخصوص در دوران جنگ را جانانه پرداخته است شایسته نیست که مردمانش و پیکرش اینگونه زخم خورده رها شوند. با تأسف بسیار در حالی که انواع و اقسام مصائب و بلایای طبیعی و دست سازِ بشر امنیت و آرامش تمام مردم ایران را به بازی گرفته مردم خوزستان مصیبت بزرگتری را هم تجربه می کنند که خاک و دام و طبیعت و جانشان را با شدت تمام تهدید میکند.

    همچنین در بخش دیگر آورد شد است: خشکسالی بلایی است که می شد و می شود با یاری و همدلی آثار ویرانگرش را تقلیل داد و با مدیریت درست و همراهیِ تمام قوا تأثیراتِ مخربش را بر جان و چهرهِ خوزستان عزیز و دیگر سرزمین های تشنه ایران کاهش داد. با اینکه خیلی دیر است اما هنوز هم می‌شود ثابت کرد همه ایران یکی است، باید به مهر دست هموطنان گرفتار خشکسالی را گرفت و اسباب نجات از این ورطه خانمان سوز را برایشان فراهم کرد. به نمایندگی از سینماگران ایران وظیفه خود می‌دانیم همراه با هموطنان مظلوم خوزستان از تمام مسئولان کشور بخواهیم به حکم قانون در رفع مشکلات مردم بخصوص عوارض خشکسالی و دیگر مصائب خوزستان و ایران بکوشند. تا دیرتر از این نشده انجام دهید آنچه باید.

    حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی نیز در توئیتی نوشت: بخش قابل توجهی از بحران آب و سایر بحران‌های پیشِ رو ناشی از نگاه غیر ملی نمایندگان در ادوار مختلف مجلس بوده است.

    به‌خاطر پز دادن به مردم شهر خود، گروکشی کرده‌اند که فلان زیرساخت باید در شهر ما باشد. دستگاه‌ اجرایی هم از بیم استیضاح یا طمع بودجه متأسفانه تن داده؛ به همین سادگی!

    در حساب اینستاگرامی khamenei_ir، رهبر انقلاب نیز فرمودند: مسئولان وظیفه دارند به مشکلات خوزستان رسیدگی کنند و اگر کسی به فکر مردم باشد، نمی‌تواند در مقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند و این وظیفه‌ی قطعی، فوری و همیشگی حکومت‌هاست که به فکر مردم باشند.

    در حالی که ایران یکی از گرم‌ترین تابستان‌های دهه‌های گذشته را می‌گذراند، استان خوزستان با تنش آبی و خشکسالی مواجه شده است. این وضعیت دامدارن و کشاورزان را با شرایط بحرانی و ضرر و زیان مواجه کرده است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *