×
×
جدیدترین‌‌ها

خدمات تامین‌اجتماعی برای جلوگیری از شیوع کرونا غیرحضوری شد

  • کد نوشته: 14282
  • تیر 30, 1400
  • مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: اغلب خدمات تامین اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰ با هدف عدم مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان به ویژه در دوران کرونا غیرحضوری شد.
    خدمات تامین‌اجتماعی برای جلوگیری از شیوع کرونا غیرحضوری شد

    به گزارش نخست نیوز، مصطفی سالاری در خصوص اهم اقدامات این سازمان در دوران کرونا عنوان کرد: در این ایام تمامی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت ودرمان سازمان تامین اجتماعی در خدمت مردم بوده است.

    وی تصریح کرد: همچنین با هدف عدم مراجعات حضوری در این ایام، باتوجه به شیوع کرونا و به منظور دریافت و تمدید دفترچه و هر یک از اقدامات بیمه‌ای، اغلب خدمات تامین اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰ غیرحضوری شد.

    طرح ۳۰۷۰ ۱۹ آبان ٩٩ با حضور مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان افتتاح شد.

    این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاری‌های این سازمان را کاهش می‌دهد.

    پرداخت هدیه ازدواج، حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری‌بگیران با ثبت هوشمند خاتمه کفالت، ابلاغ غیرحضوری احکام مطالباتی در سامانه اختصاصی خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی، ابلاغ مفصاحساب، ماده ٣٨ قانون تأمین اجتماعی، استعلام وضعیت دریافت مستمری و بیمه‌شده، نام‌نویسی غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه‌شده اصلی، درخواست غیرحضوری تکمیل سوابق بیمه به‌صورت کسری از ماه، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه اختیاری، اخذ غیرحضوری تعهدنامه برای ابلاغ احکام و مکاتبات الکترونیکی، امکان مشاهده جزئیات محاسبات و گردش حساب بدهی‌ها، دریافت غیرحضوری اعتراض کارفرما و تعیین و اعلام رسیدگی، پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری ناشی از کرونا، سرویس غیرحضوری دریافت حق بیمه و احتساب سوابق دوران خدمت سربازی، اخذ الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفصاحساب، ارتقاء سامانه دریافت لیست حق بیمه، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه حرف و مشاغل آزاد، درخواست غیرحضوری کمیسیون پزشکی، حذف کاغذ از درآمد، پرداخت غیرحضوری کمک هزینه مراسم ترحیم، برقراری و پرداخت غیرحضوری بیمه بیکاری، اخذ غیرحضوری درخواست کفالت و بازرسی و کمک هزینه اروتز و پروتز، برقراری غیرحضوری مستمری بازماندگان، اخذ تعهدنامه غیرحضوری فرزندان اناث بازمانده، واکشی عکس از سامانه نام‌نویسی، دریافت گواهی پرداخت حق بیمه ساختمانی، امکان تقسیط غیرحضوری و نظام‌مند بدهی‌ها، پرداخت غیرحضوری حق بیمه کسری از ماه، هوشمندسازی لیست ارسالی کارفرمایان و امکان پرداخت آنلاین و احتساب آنی واریزی در حساب بیمه‌شده، کارفرما ٣٠ خدمت طرح ٣٠٧٠ محسوب می‌شود.

    چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه در همه شعب و کارگزاری‌های سراسر کشور متوقف شد.

    خدمات تامین‌اجتماعی برای جلوگیری از شیوع کرونا غیرحضوری شد

    بنابراین، سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد است و پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند.

    بیمه‌شدگان و بازنشستگان این سازمان با اتمام صفحات دفترچه، نیازی به دریافت دفترچه جدید نداشته و با ارائه کارت ملی می‌توانند به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد وغیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند.

    در صورت عدم امکان یا تمایل به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک، پزشکان می‌توانند نسخه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی را در سرنسخه نوشته و سرنسخه پزشکان اعتباری مشابه با صفحات دفترچه‌های کاغذی خواهد داشت.

    ‌همچنین هر بیمه‌شده یا بازنشسته پیش از مراجعه به مراکز پزشکی می‌تواند استحقاق درمان خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir یا کد دستوری #۱۶۶۶* دریافت و در صورت عدم دسترسی به اینترنت، پزشکان و بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به کد دستوری #۱۴۲۰*۴* از استحقاق درمان مطلع شوند.

    کمک دولت مانع از اختلال در انجام تعهدات تامین اجتماعی در دوران کرونا شد

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در خصوص حق بیمه و وصول حق بیمه و امثالهم نیز سازمان تامین اجتماعی با ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با بیمه‌شدگان و کارفرمایان همکاری داشته و در برخی از فرآیندها بیش از توان نیز مشارکت کرده است.

    سالاری با اشاره به همکاری متقابل دولت در این زمینه نیز افزود: دولت نیز متقابلا در این حوزه از سازمان تامین اجتماعی حمایت کرده و به منظور جبران کاهش درآمدها در دوران کرونا، با کمک و پشتیبانی مانع از اختلال در انجام تعهدات و وظایف سازمان شده است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *