×
×
جدیدترین‌‌ها

باحضور در نشست تخصصی اندیشه پلاس کانون تاش:
ضرورت استفاده از نیروهای تخصصی در روابط عمومی شهرداری

  • کد نوشته: 14131
  • تیر 29, 1400
  • نخست نیوز – دکتر علی پاکباز خسروشاهی ،مدیر مسوول موسسه مطبوعاتی رسانه گستر نخست در نشست تخصصی اندیشه پلاس کانون تاش به نقش روابط عمومی در سازمان ها تاکید کرد. اهم موارد سخنان وی در ذیل می آید: مدیریت شهری یک شهر مدرن نیازمند برخورد سنجیده با شهروندانی است که موظف به ایفای نقش خود […]

    ضرورت استفاده از نیروهای تخصصی در روابط عمومی شهرداری

    نخست نیوز – دکتر علی پاکباز خسروشاهی ،مدیر مسوول موسسه مطبوعاتی رسانه گستر نخست در نشست تخصصی اندیشه پلاس کانون تاش به نقش روابط عمومی در سازمان ها تاکید کرد. اهم موارد سخنان وی در ذیل می آید:

    مدیریت شهری یک شهر مدرن نیازمند برخورد سنجیده با شهروندانی است که موظف به ایفای نقش خود هستند. الان نمی توانیم ابزار قهری و تشویقی برای پرداخت عوارض و پسماند بگذاریم. شهر نشینی مدرن ، مدیریت شهرنشین مدرن طلب می کند.

    عملکرد رسانه ها نسبت به رودیداهای مدیریت شهری منعکس کننده نیازها، تقاضاها و مطالبات مردم است و همچنین از دیگر سو عامل اطلاع رسانی فعالیت ها است.

    مدیران شهری باید برای اداره روابط عمومی فردی متخصص این کار و نه بر اساس روابط حزبی و سیاسی را انتخاب کنند تا  با ارتباط مستقیم خود با رسانه ها به مقوله توسعه شهری کمک کند.

    مدیریت شهری به واسطه پیچیدگی های خاص و روز افزون خود نیازمند یک ابزار جامع با شکل های نوین مسائل شهری است که این ابزار هم نرم افزاری و هم سخت افزاری است.

    ابزار نرم افزاری در ارتقای مدیریت شهری مورد توجه کافی مخاطبین و مردم است. این رسانه ارتباطی  در همه گوشی های موبایل پیدا می شودواین آنلاین بودن و پرشتاب بودن انعطاف پذیری زیادی را برای مخاطبین ایجاد می کند.

     

    الان عکس ها و پست های تولیدی و نوشتن مطالب به مدیران فرصت می دهد تا بتواند مشکلات جامعه خود را به راحتی بفهمد و از این طریق یک چرخه مکمل برای همکاری بین شهروندان و مسئولین ایجاد شود.

    این مدرس دانشگاه بیان کرد: وقتی شهروندی در رسانه ها اقدامات انجام شده در مدیریت شهری را ببیند باعث ایجاد و تقویت حس همکاری  می شود و به راحتی عوارض خود را پرداخت می کنند و این از فاکتورهای مهم رسیدن به درآمد پایدار و نظام مند است لذا نقش محوری شهروندان و پایداری محلات شهری حد و سقفی ندارد و می تواند در جامعه تعمیق پیدا کند.

    یکی ازنقدهای جدی وارده به این دوره مدیریت شهری،نداشتن استراتژی مشخص و انتصاب مدیران ضعیف درحوزه های روابط عمومی و فرهنگی بود.

    باید در حوزه روابط عمومی و رسانه شهرداری مشهد ازافراد متخصص وباتجربه که رسانه رامیشناسند و دغدغه مردم شهر رااطلاع دارند، استفاده کرد.

    🔹 استفاده از همه فضاها و ابزارهای رسانه ای موجود برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری کلانشهر مشهد مقدس یک ضرورت است.

    🔹یکی از مهمترین عناصر خبر تازگی خبر است که مورد توقع همه رسانه هست تااخباررابه صورت دست اول دریافت کنند اماوقتی شهردار یا هر مدیری بخواهد ابتدا خبر را درپیج یاکانال خودش کارکند دیگر میشود خبر سوخته و آنوقت رسانه ها استقبال نخواهند کرد.

    🔹 شورای ششم شهر مشهد بایدباتدبیر وخردورزی تیم روابط عمومی شورا و شهرداری راازنیروهای توانمند وکاربلد داخل مجموعه انتخاب نماید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *