×
×
جدیدترین‌‌ها

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:
مصمم به بازگشت متقابل به تعهدات برجامی هستیم

  • کد نوشته: 13701
  • تیر 26, 1400
  • معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش مصمم به بازگشت متقابل به تعهدات برجامی است.
    مصمم به بازگشت متقابل به تعهدات برجامی هستیم

    به گزارش نخست نیوز، جالینا پورتر روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت هنوز به دور هفتم مذاکرات نرسیده ایم اما همانطور که وزیر امور خارجه (بلینکن) خاطر نشان کرده است، مصمم به بازگشت متقابل به تعهدات برجامی از سوی ایالات متحده آمریکا و ایران هستیم.

    معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد اگر موفق به انجام این کار (بازگشت به برجام) شویم، قصد داریم  با استفاده از ابزارهای مختلف سیاسی بعنوان بخشی از رویکردی جامع برای پرداختن به مسایل هسته ای و سایر موارد نگران کننده ، آن را توسعه ببخشیم.
    جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز روز گذشته اظهار داشت ما این گفتگوها و مسیر دیپلماسی را که فکر می‌کنیم سازنده و در راستای منافع مان است، ادامه خواهیم داد.
    سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است: مواضع ما از ابتدای مذاکرات هیچ‌گونه تغییری نکرده است و خواهان رفع تحریم‌ها، راستی‌آزمایی آنها و سپس از سرگیری اجرای تعهدات از سوی کشورمان هستیم.
    وی تصریح کرده است از سوی دیگر آمریکا به عنوان ناقض برجام باید تضمین‌های لازم را بدهد. ما در مذاکرات وین، چارچوب منافع ملی، صرفا اهداف مشخص شده از سوی مسئولین عالیه نظام را دنبال می‌کنیم.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *