×
×
جدیدترین‌‌ها

حسین باکیده ؛ کارگردان درگفت وگو با نخست:
کرونا سینما گران را بیچاره کرد

  • کد نوشته: 12937
  • تیر 17, 1400
  •  نخست نیوز – حسین باکیده متولد 1336 در تهران که فعالیت هنری خود را از 5 سالگی در فیلم‌ه 8 میلیمتری آغاز کرد؛ بعد از تحصیلات آکادمیک هنری در بیش از 95 اثر سینمایی، سریالی و تله فیلم به عنوان بازیگر، دستیار کارگردان، برنامه‌ریز، انتخاب بازیگر، مدرس بازیگری و کارگردانی حضور داشته‌ و کارگردانی مجموعه […]

    کرونا سینما گران را بیچاره کرد

     نخست نیوزحسین باکیده متولد 1336 در تهران که فعالیت هنری خود را از 5 سالگی در فیلم‌ه 8 میلیمتری آغاز کرد؛ بعد از تحصیلات آکادمیک هنری در بیش از 95 اثر سینمایی، سریالی و تله فیلم به عنوان بازیگر، دستیار کارگردان، برنامه‌ریز، انتخاب بازیگر، مدرس بازیگری و کارگردانی حضور داشته‌ و کارگردانی مجموعه خاطرات ومخاطرات و تله فیلم‌هایی چون شاید وقتی دوباره، انتقام مافیایی، سودا، راه، کوتکا، بوی عطر گل یاس و سریال‌های نبردی دیگر، شرکت، نقش برآب، بشارت منجی زندگی حضرت عیسی ( ع)، قطعه ای از بهشت ( عطش)  تو را دوست دارم، مردی شبیه باران و… برعهده داشته است.

    حسین باکیده درگفت و گو با نختس با اشاره به انتخاب رئیس جمهور جدید میگوید: از ایشان درخواست دارم در این برهه از زمان که کرونا همه هنرمندان را خانه‌نشین کرده است، به هنرمندان رسیدگی شود و نگاه جدیدی به سینما، هنر و هنرمندان داشته باشند.

     

    وی در رابطه با تاثیر ویروس کرونا بر وضعیت سینمای کشور توضیح داد: کرونا دو سال است که در تمام دنیا و تمام شغل‌ها اثر نامطلوبی گذاشته است که همچنین در عرصه هنر، سینما و تئاتر هم تمام این مشاغل رکود کرده‌اند؛ این ویروس در ساخت فیلم‌ها و سریال‌ها متاسفانه تاثیر مستقیمی گذاشته است.

    باکیده افزود:خود من حدود دوسال پیش میخواستم یک سریال ۵۰ قسمتی در رابطه به آسیب شناسی اجتماعی بسازم که کرونا باعث شد این کارمتوقف شود.متاسفانه اکثر هنرمندان حتی پیشکسوتان خونه نشین شده اند و  دولت مردان ما باید برای مهار کرونا تدبیری بی اندیشند چون ما ازطریق هنربازیگری و فیلم سازی میتونیم خیلی چیزهارو به جامعه انتقال بدهیم.

     

    وی در پاسخ به این سوال که استعدادهای جوان بازیگری مشهد را چگونه میبینید، اظهار کرد: ایران سرشار از استعدادهای ناب در عرصه‌های مختلف است. بازیگری در مشهد پتانسیل بالایی دارد، بخشی از هنرمندان و پیشکسوتان شناخته شده سینما و تلویزیون از استان خراسان هستند.

    وی در ادامه گفت: تصمیم به ساخت فیلمی با موضوع دفاع‌مقدس در استان سیستان دو بلوچستان دارم که صحبت‌های اولیه انجام شده و شاید قسمتی از فیلم به شهر مشهد هم ارتباط داشته باشد.

    باکیده در پایان اشاره کرد: از ارشاد مشهد که چنین بستری را فراهم کرده‌‌اند و همچنین از آقای شیرازی که آموزشگاه آپادانا را مدیریت میکنند هم تشکر میکنم

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *